Utredningen som pågår på riksdagens uppdrag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lillan Skrev "Hoppet är ju nu att utredningen som pågår på riksdagens uppdrag ska kunna ordna till dessa situationer där barn kommer i kläm mellan vad som är barnets bästa och föräldrars vilja. Soc har ju idag inte rätt att sätta in resurser utan föräldrars godkännande om det är för tunt för ett LVU. De är ju således också bakbundna i dagsläget i många tragiska fall."

Jag har hört lite på omvägar om denna utredning, vet någon där ute mer om denna :bounce: ? Är den snart klar?
Vi sitter i en sådan tragisk situation :cry: , så detta är väldigt viktiga upplysningar som jag behöver!!! Jag känner att jag behöver all hjälp som jag kan få för att få behålla våran lilla!!
Alla tips är välkommna!!! :banan:
Många Kramar
Karin
 
Nej, denna utredning har jag inte hört talas om. Den jag vet är igång är den om alla dåliga familjehem som funnits fram till -95

Så jag är ledsen jag kan inte hjälpa dig, men kanske ngn annan är mer insatt i det.

Har du lust att berätta lite? Du får gärna PM:a om du inte vill skriva i forumet.

Kramar
 
Hej
Ja, det var den utredning som jag letade efter :claphappy: :banan: .
Nu hoppas jag verkligen att utredarna går på barnets bästa. Det skulle vara fantastiskt om det fanns en chans för adoption :claphappy: .

I bland önskar jag att man kunde köpa barnen, jag vet att det låter hemskt men jag skulle inte tveka en sekund att ta ett lån på banken för att få behålla vår lilla. Det hörs att jag är desperat. :?
Kramar
Karin
 
Förstår dej till 100%
Har nyligen gått i genom en omfattande hemgångs utredning som tog ca 9mån,
Jag skulle inte vilja att min värsta fiende ens skulle behöva uppleva den påfrestningen.
Att behöva mista ett barn som som bara har sin "familj" Vet om de andra men aldrig har levt med dom.
Så jag längtar efter nya lagar som skyddar våra små,
OCH mej från något liknande i gen,
Tankarna om att köpslå dök facktiskt upp :evil:
Det är inte bara barnen som får en anknyntning även vi.
Vissa älskar man andra inte så ÄR det bara.

Stort Lycka till o många styrke-kramar:

PS: För oss gick det vägen!!!!
 
Många barn!!!
Kan du berätta mer om hemgångsutredningen, står det i socialtjänslagen typ någon paragraf mm. :bounce:
I vårt fall kommer kommer inte LVU gå igenom nästa gång det kommer upp i rätten!!!!! Det skär i mitt hjärta när jag skriver detta, jag mår rent fyskiskt illa. Bara tankar på hemgång brister jag ut i gråt!! :cry: :cry:
 
Det soc och olika distanser i rätten tittar på vid en hemgång är föräldrarförmågan (bio) och vad som är bäst för barnet enligt bbic.
Jag förstår att du mår dåligt om du vill kan du pm ,
Så berättar jag mer,
Många kramar
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp