Utstuderat av bio

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det handlar om Lvu så föräldrarna har bestämnda dagar att träffas på. MEN.....
då skickar de farmor o farfar istället!

Så farmor ska kolla om barnet mår bra, om X har mössa på sig när h*n är ute, Om de saker som X fått av dem används, var är elefanten är som X fick...oh i sängen vad bra. var är bollen då? Osv

Idag så får jag ett mail om vi varit på Vårdcentralen??? Va? Varför Jo för X hade sagt att h*n hade ont i örat vid umgänget. Har dock inget sagt till oss, sover bra o inget speciellt alls?
Bio skiver då, behöver jag skicka farmor så att HON ska ta X till Vårdcentralen??
Så visst vi åker ner....ingen öroninflammation men dock svullna tonsiller.
så det blev lite pencillin ändå..

farmor kommer alltså hit o sedan rapporteras det tillbaka till biologerna.
 
Besvärligt

Tala om att känna sig kontrollerad!

Vad säger socialsekreterarna? Det känns ju som om det vore dags för ett samtal om vilka roller alla ska ha. Vi har också haft föräldrar som försökt lägga sig i på tok för mycket men till slut fick en av våra socialsekreterare stopp på det. Men jag hann bli vansinnigt irriterad innan det kom så långt. Självklart ska bio-föräldrar få ha åsikter om hur vi sköter deras barn, men därifrån till att bli detaljstyrd i vardagen är det en lång väg!

Man önskar ju att de förstod att det i slutändan är barnen som riskerar att få sitta emellan, eftersom man själv blir både irriterad och frustrerad. Men.. vore föräldrarna normalfungerande så hade väl barnen inte varit placerade.
 
Min pojke är SOL- placerad. När det blir alltför snurrigt med kontakterna med mamma,mammans sambo, mormor, pappa, lillasyster ,hennes fosterfamilj och farmor kallar vi fosterföräldrar till en nätverksträff tillsammans med våra två socialsekreterare och "rensar"luften och gör upp hur kontakterna ska skötas. Då har alla hört, men alla kanske inte har förstått, men då finns det minnesanteckningar att gå tillbaka till och påtala om tokigheterna fortsätter.
mat-tilda
 
Helgona sa:
Det handlar om Lvu så föräldrarna har bestämnda dagar att träffas på. MEN.....
då skickar de farmor o farfar istället!

Så farmor ska kolla om barnet mår bra, om X har mössa på sig när h*n är ute, Om de saker som X fått av dem används, var är elefanten är som X fick...oh i sängen vad bra. var är bollen då? Osv

Idag så får jag ett mail om vi varit på Vårdcentralen??? Va? Varför Jo för X hade sagt att h*n hade ont i örat vid umgänget. Har dock inget sagt till oss, sover bra o inget speciellt alls?
Bio skiver då, behöver jag skicka farmor så att HON ska ta X till Vårdcentralen??
Så visst vi åker ner....ingen öroninflammation men dock svullna tonsiller.
så det blev lite pencillin ändå..
mm
farmor kommer alltså hit o sedan rapporteras det tillbaka till biologerna.



Så konstigt..... :? Känns precics som om vi har samma placering och att det är samma biologoska med farföräldra. Visst ät det otäck med denna kontrollen och styrning från biologiska.
Vi har varit i möten och blivit lovad att dom skall sluta....
Men ack så jag bedrog mig. Det är i gång igen, men nu med skolan. Mamma dyker upp i de märkliga situationer som tex. famljedag med klassen mm. Vad är det bäst att göra så inte barnen far illa??????

Vi informera i god tid om vad som händer och dom har möjlighet att välja för att delta, men dom tacka nej och säger att detta får ni ta hand om. Ändå finns dom där när det hela körs igång.
 
:?
Konstig känsla, men vi har viss också samma placering. Fast i vårt fall är det en mormor som ger barnet allt det vill ha, svindyra märkeskläder, exklusivaste mobilen och ringer och skriver kort in absurdum. Vi har stöd av soc. att begränsa mormors kontakter, men det är inte lätt. Barnet vill ju ha de tjusiga sakerna och blir mycket irriterad på oss när vi förnekar det mormors s.k omsorger.
Man talar ju om att placerade barn ska ha samma standrad som övriga barn i familjen. I vårt fall blir det de biologiska barnen som ärver varandra och gärna handlar kläder på billighets-kedjor. Placeringen däremot ser ut som en Stureplans-wannabe!

Suck!
 
:?
Konstig känsla, men vi har viss också samma placering. Fast i vårt fall är det en mormor som ger barnet allt det vill ha, svindyra märkeskläder, exklusivaste mobilen och ringer och skriver kort in absurdum. Vi har stöd av soc. att begränsa mormors kontakter, men det är inte lätt. Barnet vill ju ha de tjusiga sakerna och blir mycket irriterad på oss när vi förnekar det mormors s.k omsorger.
Man talar ju om att placerade barn ska ha samma standrad som övriga barn i familjen. I vårt fall blir det de biologiska barnen som ärver varandra och gärna handlar kläder på billighets-kedjor. Placeringen däremot ser ut som en Stureplans-wannabe!

Suck!
 
Ja alltså i vårt fall så visst vi ringer soc o pratar med dem. Ingen idé med en nätverksträff så här långt
Vi har haft dem som jour sedan januari o barnen har varit våra kontaktfamiljsbarn innan. Men de tar det formella beslutet om plac först om ca 1 månad.

Förra gången de var plac hos oss så hade vi en nätverksträff asg asg asg.
mamman hade en hel lista med sig om våra "brister"

Hon börjar med att säga att bara så vi vet så är hennes barn inga dollar tecken!!!!!
Det första på hennes lista sedan var att hon inte ville att vi skulle köpa kläder till dem....????

Hon tycker inte om att barnen säger mamma o pappa till oss.
Både mamma, farmor o pappa har sagt till barnen att de inte får kalla oss det.
Lilltjejen svarade jo!
Jag har sagt att för mig spelar det ingen roll om det är förnamn,. mamma eller förnamn-mamma...

Det toppstyrs hela tiden. Pojken är 5 år o idag kom han o sa jag ska ha långkalsonger på mig för det sa pappa...
Så då har han alltså samma kläder när det är -20 grader som när det är 5 grader plus...


Vi har fram tills nu haft restriktioner på telefonsamtal. Detta tyckte soc inte var så nödvändigt. så nu är det dessutom fritt fram att ringa så mycket de vill också! Tjo
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp