vägrar äta/ dricka och gå ut ur sitt rum !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick en akut jour i fredags kväll. Sedan dess har :angel: ätit en banan och en hamburgare igår.
Maten är inte lika viktig som drickat, vilket är vad som bekymrar mig nu. Totalt ca 4 dl vätska sedan i fredags.... 1 glas läsk och 1 glas apelsinjuice är allt jag har lyckats truga på :angel:
:angel: är runt 5 år. Idag har vi inte ens fått ut :angel: ur rummet ! Vägrar helt enkelt. Sitter i sängen under en filt och bara stirrar rakt ut. Förstår ju att x mår dåligt av hela situationen , att tas ifrån sin hemmiljö, men hur allvarligt är detta ? Vad ska jag göra ? Hade det varit en tjurig tonåring skulle jag förmodligen inte blivit lika oroad..... Självklart har vi försökt locka med allt möjligt men inget funkar ! Törs man "chansa" på att törsten / hungern kommer att göra så att x "ger" sig så småningom eller bör vi agera på ngt sätt NU ?
 
Hej!

Se om ni kan leka fram det.
Annars prova med att sätta en "träningsflaska" på rummet med dricka i, eller varför inte en isglass eller en bit vattenmelon???

Hoppas att du lyckas

Kram Tre
 
Hur funkar det med nappflaska??

Kanske är h*n van vid det?????
Låt drycken stå över natten, då ser ju ingen av er att h*n dricker...

Detta har du kanske redan testat, jag ska tänka vidare och se om jag kan komma på något annat.

Kan det vara så att h*n kopplar dryck till toalettbesök???

Tre
 
Jag vet ju inte hur ni bor men ropar man "- klä på dig vi ska åka till MC Donalds" det är något som brukar funka :angel
 
Se till att det finns frukt, dricka och macka på :angel: s rum och låt det vara över helgen.
Det är inte farligt att låta det vara men jag skulle ta det med soc direkt i morgon.

Med det trauma som denne lille :angel: verkar vara utsatt för skulle inte jag tvinga till något, bara vänta ut hur svårt det än är.
Kanske blir som med badet, rätt vad det är så kommer det.
 
Hade ställt upp en flaska med vatten, och jodå NU vann törsten iallafall ! Jag är nöjd om det dricks, maten är inte lika viktig just nu. Tack återigen för alla tips, som vanligt :bow
 
I mina öron låter det som barnet är väldigt traumatiserad.
Som tidigare sagts ställ fram lite olika ätliga och drickliga grejjer på rummet, tills barnet känner sig redo troligtvis när ni inte är med.
En tanke jag får är att denne kanske är van att inte äta på flera dagar så denne blir inte hungrig lika fort som "våra andra" om du förstår hur jag menar...Har liksom stängt av den signalen!
Sätt er och läs för barnet även om barnet inte verkar intresserad. Gör bara utan att fråga, liksom.
Pocka inte på, gör bara... åh vad svårt att förklara :roll: o som tidigare sagt ge bara korta "kommandon" för att barnet inte ska få valmöjligheter liksom, det blir för svårt för den med val... Hur "marig" barnet kan vara svara bara lugnt o mjukt, Jag tror barnet är livrädd och gör allt för att skydda sig själv.... (ta inte åt dig av vad barnet säger, behåll ditt lugn ,det är den garanterat inte van vid :angel )
Hoppas ni kommer på något skynda långsamt.
Org har väl några råd hoppas jag :?
Lite tankar från mig

Kram till er o liten
Carina
 
Hej nu har det gått några dagar .. Hoppas det känns lite lättare nu . Skriv gärna och berätta hur det går om du hinner

Kram till er alla

Skorpan
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp