väldigt sjuk och umgäne, nyss hemkommen från sjukhuset?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har legat på sjukhus med svåra infektioner efter en operation, 480 i sänka och man fick öppna upp op-såret för att få ut det infekterade vilket INTE var spec skönt :littlesad Feberkramper och dyl.
Jag kom hem igår och är extremt trött och orkeslös samt ganska ångestfylld eftersom jag faktiskt var så illa däran att jag kanske inte hade suttit här idag om det fått gå lite länge.
Jag skriver lite ingående för att ni ska förstå vart jag vill komma, hoppas det är ok.

Vår bio bor numera 70 mil i från oss och ena kvällen på sjukhuset får jag ett sms att hon och nya bebisen kommer ner dagen efter, jag svarade inte på det just då eftersom jag var ganska dålig.
Ringde dock upp barnens mormor för ag vet att det var dit mamman skulle åka, jag berättade då som det var med mig och får till svar att jaha men då kanske det passar bättre att vi kommer till er över dagen när du kommit hem :?
JAG ORKAR INTE JUST NU-bio har umgänge en helg i månaden hos barnens mormor som inte har skötts sen okt förra året, har vi nu skyldighet att släppa hit dem?
Har pratat med soc förr om hur det ska gå till om bio ( som vanligt) inte har framförhållning och talar om när hon kommer ner och vill hälsa på sina barn och får alltid samma svar: Hon har umgänge en helg i månaden hos barnens mormor, övrigt umgänge måste fungera helt efter vår familjs situation. Jag vet att jag ser svaret själv men även om jag inte mår alls bra så känner jag mig elak när hon tagit sig ner, trots att jag vet att det INTE var för barnens skull utan för sin egen då hon inte får någon hjälp av nya bebisens pappa så hon orkade inte längre!

Kanske bara behövde skriva av mig, jag vet inte men det känns tufft just nu :cry:
 
Hej!

För att ett umgänge ska bli bra måste du vara på G. Dessutom kan jag inte se att det kan vara särskilt bra för bebisen eller dig att träffas då ni båda är extra infektionskänsliga.
Om man ser till de andra barnen är de säkert lite oroliga nu när du har varit så sjuk och då brukar de inte vilja lämna sin "mamma" för att åka iväg.
Så för allas skull bör umgänget vänta tills du är bättre. Det kanske dessutom kan få bio att förstå att hon måste planera lite bättre nästa gång.

Lycka till och krya på dig!

Tre
 
Ja det har du rätt i för detta är ju inte första gången som det ska ske umgänge utan minsta framförhållning, jag har sagt flera ggr att hon måste prata med oss ett tag innan och att hon dessutom får förbereda sig på att vi antingen inte är hemma eller att det inte passar just då.

Tack för dit svar och ja jag ska fortsätta krya på mig och ta det väldigt lungt. Märks tydligt på båda barnen att detta tagit dem hårt och dom är oroliga och väldigt hjälpsamma, tom vår 9 åring som har svårt att se andras behov och känna sympati för andra har visat sig hemskt hjälpsam och go och säger söta saker som h*n inte gjort tidigare.Känns bra!
 
Hej....
Vilken tur att du är tillbaka på banan igen. Men det handlar nu om att du skall få kraft att kunna komma tillbaka. Helt normalt att du behöver tid efter det som du har gått igenom. Avblås det hela till måndag då dom får ta kontakt med socialen så kanske dom kan hålla i umgänget om det nu är så viktigt.
Svara nu inte på fler sms, du har ju deklarerat att du är sjuk, detta måste dom ta hänsyn till.
Va rädd om dej, du är värdefull.
Styrke kramar från Österlen.
 
Ja herregud söta lilla mänska, låt andra (din partner, socialen) sköta fortsatt diskussion! Och TA HAND om dig så du får läka både kropp och själ efter den här omilda omskakningen som du nyss varit igenom.
 
Fina ni är, tack!! Ja det var/ är ganska omtumlande, konstiga känslor som kom då jag kom hem och jag tror att jag värdesätter varje dag mycket mycket mer efter detta för livet är verkligen inte självklart!

Ingen har hört av sig än vilket ju är skönt, beror p att bio är hos mormorn så hon håller nog tillbaka mamman. I morgon är det Måndag och då ska stora (9 år) gå på Bilbyggarskola och ni kan ju gissa att h*n längtar, ska säga det till mormorn men är rädd att dom ser det som att vi försöker hondra umgänge men det har både vi och soc sagt SÅ många ggr att hon måste ha FRAMFÖRHÅLLNING för vi gör saker med barnen och nu är det dessutom sommarlov och snart har maken sem och då ska vi hemifrån i lugn och ro! Jag behöver lugna och fina barn som jag har nu och inte som de tyvärr blir efter umgänge ( håra ord :littlesad ). Det märks att de varit oroliga och att de ser att "mamma" inte är frisk och är trött med ont osv.

9-åringen är hemskt go och fin och har sagt puss puss, jag tycker om dig, du är viktig osv trota att h*n har dubbeldiagnos och nästan aldrig har förmågan till empati eller att se andra människor.
det värmer väldigt mycket!! :rollhappy:
 
Fy hur jag stavade i tidigare inlägget, *ber om ursäkt*

Ingen har fortfarande hört av sig och jag vet inte hur länge mamman ska vara hos barnens mormor, ska ringa soc-vikarien ( ordinarie har sem) och höra vad hon säger att vi ska göra och etfer det ringer jag mamman och mormor :idea:
 
bortblåst sa:
Hej Fiaflopp.
Hur har det gått. Börja krafterna komma tillbaka.
Hoppas att du får en härlig sommar. :banan:


Tack vad go du är som frågar :)
Jo jag börjar komma tillbaka men är sjukskriven ytterligare 3 veckor så jag antar att jag inte ska förvänta mig att bli mitt vanligga pigga jag riktigt än men det är tufft eftersom jag brukar vara full av energi :bounce:

Jag är i alla fall såpass att vi var på High Chaparral i förrgår över dagen och snart åker vi till goda vänner i Mora så barnen får sitt sommarlov i alla fall även om det inte är lika skoj som det brukar men det får vi ta.
 
Måste varit en fruktansvärd tid. Har själv blivit ifrågasatt som familjehem då vi har sjukdom i familjen, men alla kan bli sjuka och man kan vara en god förälder och familjehemsförälder trots sjukdom och trots sjukdomsperioder. Ingen människa går ju igenom livet helt frisk, men du verkar ha haft en riktig pärs.... att då tampas med bioföräldrar är tufft. Hoppas på ett ok tillfrisknande...och du, det är frustrerande och trist att inte orka som man vill och brukar....

Krya på dig!!! :razz:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp