Väntar nu äntligen på placering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
HEJ! Jag är ny här och fick tips om forumet av våran social sekreterare.

Vi ansökte om att bli familjehem första gången när våran mellantös var cirka ett år men fick då svar att vi borde vänta ett tag och att de helst ville att placeringen skulle vara yngst.

Fyra år senare ringer de igen och frågar om vi fortfarande är intreserrade. Och visst var vi det, detta är ju något vi alltid velat göra. Denna gången var det helt ok att vi hade ytterligare en liten egen på ett år. Första gången kan jag tänka mig att vi kanske var lite unga vi är nu 28 och 31.

Iaf gjordes första hembesöket i maj och i juni fick vi bli kontaktfamilj till en kille på 9 år.
Efter sommaren gjordes utredningen och förra veckan fick vi besked om att vi blev godkända. JÄTTEKUL

Nu börjar den långa väntan på att de ska hitta ett barn eller tonåring att placera hos oss.
 
Kul att ni blivit utredda och godkända! Det är dock oerhört tråkigt och frustrerande att vänta på placering.... (å andra sidan - om vi inte har ngr placeringar så är det ngr barn mindre som har det taskigt och behöver famhem...eller?)

Vi hade besök av soc här i dag och hon var jättetrevlig. Nu beror det bara på om den där hemska kommunen ska fortsätta att sätta käppar i hjulen för oss eller om den nya kommunen hellre lyssnar till psykologen på BUP (som gärna är referens till oss) och på vår kontaktflickas mamma som också vill vara referens i hur samarbete oss/bio går.
Lär väl få vänta till nästa år innan vi får svar :x denna väntan....grrr.... Tålamod i massor med barn men INTE ett dugg på att vänta...

Undertiden julmyser vi med helgflickan :D

Hoppas ni har lite mer tålamod *fniss*
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp