Väntar på telefonsamtal...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sitter och väntar på att telefonen ska ringa. Kan ev. vara en placering på gång. Kvinnan från organisationen skulle kolla upp om vi "matchar" pojkens behov mm och skulle ringa tillbaka. Så nu sitter jag här och hoppar till varenda gång det ringer. Hoppas, hoppas!
 
Och vi sitter också och väntar!
Jobbar som jourhem för en organisation, vi är 4 jourhem knutna till en institution.
Avslutade en placering innan jul, har varit ledig några veckor och är nu "i tjänst" igen. Telefonen kan ringa närsomhelst. Det är spännande!!!
 
Visst är det spännande, men det är jobbigt att vänta! Dels väntan på någon "vem som helst" men speciellt nu när det finns ett barn i åtanke som ev. kan hamna hos oss. I nuläget kollar de dock upp flera familjehem så det är riktigt nervöst. Vill så gärna!
 
Nämen så synd......
Vet hur det känns!
Första dagen jag var "i tjänst" efter min ledighet, det var 3/1, då kom det in två olika förfrågningar om jourhem till vår institution. Det var en liten flicka på 6 månader. Några timmar senare en pojke på 8 månader. Efter en hel del telefonsamtal fram och tillbaka så löste det sig med släktingplaceringar. Men man går ju igång och laddar upp sig otroligt rent mentalt, IFALL man nu plötlsligt ska åka iväg och hämta en liten baby. Sedan går luften ur...puuuuuh!!!