Vad behöver en 3 åring, så att jag inte missar något

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vår treåring hade kläder för årstiden och lite leksaker när hen kom.
Kompletterade bara en del som var urvuxet men fått hänga med ändå........
Leksaker finns här i överflöd så våra bio fyllde rummet så det "passade" innan hen kom.
Vi köpte bakåtvänd bilstol (jourhemmet hade haft hen på kudde i framsätet???) , sittkärra, cykel, säng med alla tillbehör (1 påslakanset), lite förvaring till hens rum,
 
Om det är en stor 3-åring får hen dåligt plats i en bakvänd bilbarnstol. Jag såg en ny variant idag, framåtvänd men med extra skydd som man satte vid magen för att skydda litens känsliga magpartiet. Passade 9-18 kg.
Jag har en pytteliten 3-åring som precis har börjat leka på sitt rum. Duplolego, dockor och små prylar är intressant nu. Det går också ganska mycket kläder dåm3-åring kan allt själv :razz: . Äta ( det går absolut inte att använda haklapp eller annat skydd) klä sig, gå på toa ( att dra ner byxorna tillräckligt långt kan vara svårt ibland), osv.
En jätteroligt men utmanande ålder.
 
Helt klart bakåtvänd bilstol och ny... Säsälj den senare och få in vad en framåt vänd nästan kostar.. Ett barn som är tre är inte färdig utvecklas inloppen oavsett längd och vikt muslker mm behöver ett tag till våra små nu mera 5åribgar satt i sina stolar så länge det bara gick vände din först när dom hade 2 mån kvar till 5 års dagen ! Då vägde dom 18 kg eller 17,7 plus kläder för vår sommar och det är Max vikten bak på dom flesta stolar våra 4 snart 5 åringar var då 110 nästintill och fick gott plats i akta duo flex dock smal byggda barn lite rundare barn är brutal to way bättre men sämre sido krock skydd.... Oj vilken moral kaka det blev men bil stolar är så viktigt och får ont i magen när jag läser om folk som struntar i rätt stolar.. Våran 13 åring åkte ned bältesstol till i somras då hon blev 150 lång lycka till familjekär !!! Många kalsonger och kiss skydd till sängen kan vara bra små killar drar inte alltid ner tillräckligt om dom får stå upp ( vilket våra inte får ) men jobbat på förskola och där var det ett problem med kiss på kanten på kalsongerna ;) högre matstol ( ej baby stol utan bara en högre så man når bättre, ) barn filmer för mys enkelt sätt med kropps närhet när man tittar på film och kan krypa upp bredvid varandra. Pyssel så. Son pennor och lera papper mm undvik målarböcker att rita själv är mer berikande för fantasin och hjälper till med terapi på samma gång ;) klister märken att rita runt är bra om fantasin helt kommit av sig :) får man en bil behöver bilen kanske en väg att köra på så sätter man fast bilen på vägen sen och kanske man kan måla ett garage till bilen mm eller ett bi behöver blommor mm. Kommer säkert på tusen saker till
Men du skall orka läsa allt med ;) lycka till familjekär :)
 
Cykelsits t er vuxencykel om ni vuxna cyklar o hjälm, flytväst om ni är vid sjö / hav/ på båt... Försöker komma på vad vi fick handlat då vi fick en liten på2 år o 8 månader för några år sedan... Kommer ej på mer som de andra inte redan skrivit.....
 
Får man önska pengar från soc till saker som inte hör denna årstid till? Som cykel och flytväst, det är ett måste hos oss men inget vi använder just nu på vintern.
 
En låtsas spis, små grytor, spade att gräva i snön med, pulka, cykel, prinsessklänning vid tös, en ryggsäck, liten väska att ha grejer i
( min treåring går runt med lipsyl och liten rosa glitterväska) ladugård - djur.. Någon rolig film, liten stereo för att lyssna på saga/ musik vid sänggåendet eller att dansa till, måla böcker, pennor, några böcker .. Jag har själv en 4 åring o en treåring så detta är väll vad dom gillar.. Sedan bygger mina barn kojor i massor just nu och har picknick ofta i köket på en filt/ täcke, storebror har tröttnat på dom:)
 
Om det är en liten treåring så skulle jag köpa en Ergo baby bärsele. Kan vara ett bra sätt att få till närhet när man är ute. Den är grym och barnet kan känna sig tryggt på ryggen. Mkt lätt att bara i flera timmar med händerna fria.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp