Vad gäller för Jourhem?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har varit Familjehem i 6 år åt en kille.Flyttade hem till pappa för 8 mån sen men funkade inte.Nu ringde Soc för 2 veckor sen o frågade om jag tog emot han igen.Kom samma dag med tåget o all packning.
Men vad ska man då har för ersättning de säger att vi är ett nätverk o ska då inte ha ersättning kan det stämma undrar jag?
 
Hej!

Om uppdraget avslutades i samband med hemflytt så är det ju nytt uppdrag med nytt förhandlingsläge som jag ser det. Någonting annat skulle ju vara mycket märkligt.

Kan det ha uppstått något missförstånd att den som ringde trodde att ni ingår i ett nätverk och gör ni det så borde ju fått veta det och vad det isåfall skulle innebära i en sån här situation. Att ni inte ska någon ersättning låter helt absurt. Ni kan ju ha tagit på er nya uppdrag och ha fullt hus nu eftersom det gått så länge.

Klart ni ska ha ersättning! Alla inblandade ska ju dessutom vara glada att ni hade möjlighet att ta emot h*n med så kort varsel Var skulle h*n annars tagit vägen och till vilken kostnad?

Lycka till!
 
Nejdå hon visste samma som placerade honon förut.Men gick i pension samma dag som hon ringde mig.Men säger att de ej kan betala för jag ej är utred som Jourhem ja jag fattar ingenting nu.
 
Vad i he... Kan de inte betala för att ni inte är utredda som jourhem??? Men placera kunde de... Det var till att vara rejält fräcka!

F ö behöver man väl ingen speciell utredning just för att bli jourhem, det är väl samma?

Vårt första (och hittils enda) uppdrag var jour.

Kan möjligtvis förså resonemanget om de inte vill betala lika mycket som för jour utan försöker komma undan med ex. samma ersättning som ni hade tidigare. Men ingen alls? Verkar lite väl fräckt...
 
I kommunförbundets rek. står att arvode och omkostnad kan betalas ut om ett barn placeras i nätverket.
Självklart ska ni ha minst det samma som vid förra placeringstillfället. Egentligen mer, eftersom ni säkert får tillbaks en jobbigare placering då barnet upplevt mycket under tiden hos pappan. Dessutom kommer barnet troligtvis att testa er för han upplever säkert att ni övergivit honom, och att det är ni som försatt honom i den situation han varit i.
Stå på er och låt er inte utnyttjas.
 
Jodå nu har hon varit här från Jouren och pratat.
Hon tycker att vi ska ha det lägsta för att vi känner honom.
Men i veckan kommer den som ska vara Handläggare för honom.
Pratade snabbt med han i telefon och sa vad jag tyckte.
Verkar bra förstod att jag inte lägger energi på att prata med om sådana idiotiska saker som det nu har blivit.
Lovade att ta detta med henne så jag slipper, de är inte lite fräcka fy vilken dålig Handläggare vi fick starta med.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp