Vad gör era kommuner??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag är lite nyfiken på vad era kommuner hittar på för er familjehem?

Malmö som vi haft uppdrag ifrån gör ju inget för sina familjehem... Men vi har nu kontakt med en ny kommun i skåne som verkar mycket mer mån om sina familjehem. De hyr tex badhuset, anordnar läger med övernattning och bjuder på Tosselilla (sommarland).

Skriv gärna vilken kommun ni har uppdrag i från.
 
har uppdrag från gbg och de hittar inte på något alls mer än vanliga föreläsningar som visserligen är bra men inte fyller den sociala biten för oss famhem

kanske ska ta uppdrag från sthlm eller din nya kommun nu då eftersom de hittar på kul saker :wink:
 
Kolla VILKEN kommun innom stockholm, det är stor skilnad på stadsdelarna OCH kommunerna innom stockholms län.
Nästan alla sthms kommuner bjuder på Familjehemmets dag utom Nynäshamn.....dom spar just nu och har inte råd med sånt :angel
 
Vi har från samma område som Adal o under dessa 3 - 4 år har vi blivit inbjudna- o deltagit i enn gemensam träff ör failjehem med lekar o trubadur för barnen. Mkt trevligt!! Tyvärr är det 3 år sedan...o i somras blev vi inbjudna att kunna gå på cirkus i Gbg, men då inte tillsammans med andra familjehem....vilket är det som jag efterlyser o skulle tycka vore bra.... Gå på cirkus gör vi här på hemmaplan, men det var ju ett fint erbjudande i o f s.... Men träffar för familjehm vore bra- på många sätt o vis!
 
Hej jag är ny på denna tråd. Vi jobbar åt olika kommuner varav 2 från stockholm. Vi blir bjudna på grönan, och 1ggr/året blir vi bjudna med andra familjehem på föreläsning, mat och övernattning. Denna helg värdesätter vi massor, då man får tillfälle att träffa andra o utbyta erfarenheter.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp