Vad händer hemma hos er idag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I dag då det är måndag så åker dammsugaren fram och tvättmaskinen går i gång från tidig morgon.... Har håll en lugn helg så nu får jag ta igen allt. Har 4 barn/ungdomar i skolan så det gäller att passa på.
Ha en bra vecka
 
Hej hej. Tvättmaskinen går. Jag och min minsta bio har haft glassfrossa och nu sitter vi i soffan och myser. Ett utvecklingsamtal har jag också inbokat. Har fyra kids till som kommer hem i eftermiddag.
Ska nog hinna rulla lite köttbullar också :)
 
Ja måndag, tvättmaskinen går varm, damsugaren får göra sitt, iordningställande efter helgen samt allmän veckoplanering:)
Carina
 
En timmes prommis med vovvarna,
sen samtal med socialsekreterare, polis, advokat,
samtal med en annan jourmamma (vi kallar det handledning) sen ringde en annan familjehemsmamma som vill ösa ur sig lite, och nu nyss bokade jag in en träff till imorgon med en hanhund som jag ska para ena tiken med som löper :rollhappy:
(inte konstigt att jag ständigt får ha mobilen på laddning :angel )
En tvättmaskin har jag redan hunnit med, tagit fram falukorven som får bli korvstroganoff, vid 14 kommer första placeringen hem vid 15 kommer jourisen från skolan.
Så nu har jag någon timme på mig att svara på alla mail, jag sitter även som valpförmedlare och med i styrelsen för våran förening.
Dagarna rusar i väg......det där med baka och rulla egna köttbullar gör jag aldrig, mamma scan har prima färdiglagade och konsum har goda bullar :D :claphappy:
 
tvättade gjorde jag igår...
idag har mammataxin gått varm, när jag lämnat store biosonen i skolan blev det lite handling av mat, sen raka vägen till banvagnsaffären för att kolla en annan vagnmodell... hem och laga lunch till lill* :angel: och nu njuter jag av en kôppa kaffe samtidigt som jag jagar liten som pillar på allt uppepå bord och bänkar...

sedan väntar blöjbyte och middagssömn och min lilla paus :wink:
 
Här hemma.njuter jag av min lilla stund vid bordet med kaffe ( japp du hörde rätt Adal kanske har jag äntligen blevit vuxen ;) ) efter en fullspäckad dag :) förmiddag med att få iväg stora barnen till skola sen morgon mys med dom små frukost och sen städning av nedervåningen och toaletter medans fillingarna städar på sina rum Phu vad dom kan röja ut !! Sen väcka liten ( en riktig sju sovare ) pysslat med dom små och dansat med liten sen kom stora barnen hem från skolan ( måste vara säga jag älskar skolskjutsen !!) stora tösen och en kompis badade bunbelpool och åt chips ) startade i gång mellan tösen med pärlor och byggde torn med liten medans dom små lekte katt och hund. Phu vilken dag nu sover liten och dom små är ute och leker och jag tittar på från köks fönstret en stund sen blir det putsa av rutan i dom smås rum för dags för ny fönster målning både där och i litens rum :)

Och har även hunnit med 4 maskiner tvätt och 2 diskmaskiner och lunch :)

Älskar lugna hemma. Dagar ;)
 
Och jag blir trött bara jag läser om alla era göranden och havanden........ :smirk:

Är inne i en svacka, trött och eländig, och har lurat till på soffan en stund för tredje em på raken........
Fryser gör jag med trots att pelletspannan går så den glöder.
Behöver dock inte bekymra mig om middagen!
Har ett syskonbarn som går på restaurangskola så vi ska gå dit och äta trerätters middag idag, hela familjen :rollhappy: :bow
 
SKORPAN01 sa:
Här hemma.njuter jag av min lilla stund vid bordet med kaffe ( japp du hörde rätt Adal kanske har jag äntligen blevit vuxen ;) ) efter en fullspäckad dag :) förmiddag med att få iväg stora barnen till skola sen morgon mys med dom små frukost och sen städning av nedervåningen och toaletter medans fillingarna städar på sina rum Phu vad dom kan röja ut !! Sen väcka liten ( en riktig sju sovare ) pysslat med dom små och dansat med liten sen kom stora barnen hem från skolan ( måste vara säga jag älskar skolskjutsen !!) stora tösen och en kompis badade bunbelpool och åt chips ) startade i gång mellan tösen med pärlor och byggde torn med liten medans dom små lekte katt och hund. Phu vilken dag nu sover liten och dom små är ute och leker och jag tittar på från köks fönstret en stund sen blir det putsa av rutan i dom smås rum för dags för ny fönster målning både där och i litens rum :)

Och har även hunnit med 4 maskiner tvätt och 2 diskmaskiner och lunch :)

Älskar lugna hemma. Dagar ;)

Glömde skriva att jag just nu förbereder allt för barnvakten då vi på
måndagar är med på Socialstyrelsens pilot utbildning :) jätte spännande :)
 
honey... skit i vad alla vi andra gör och ta hand om dig själv, svackor... det har man ibland men du repar dig snart hoppas jag.
just nu sover E och jag slängde i mig lite mat och några pepparkakor så nu kommer tomten till mig med :angel

Tomten ... jag önskar mig en symaskin.... :D
 
Tja morgon 6.30 min tur då jag inte har en jobb dag, jourisen har långt till skolan och måste åka en timme innan alla andra sen blev det lite städ o plock mer frukost mer barn som ska iväg innan veterinär besök.Hade ju med oss vår vuxen plac o då blev det ett besök på kinan till lunch som en liten bonus på äventyret. Hämtade bios från gymnasiet på vägen hem.
Tack gode gud att vovven efter kastrering blev liten o ynklig för jag är helt slut efter en hel helg på läger så jag o vovven la oss och sov middag.
Gubben lagade mat o jag fick sova vidare.
Vuxen plac var nere o fixa med sin båt, bios nr 2 kom hem jourisen hade kväll hos kompisar o dök inte upp förrän 7.
Så jag har haft en halv slö dag skönt att man har gubben hemma.
Nu är det snart hämtning på bandy träning som gäller o lite mer pyssel med den ynkliga vovven.
Lite vecko rapport ska ju oxå skrivas och så lite planering för veckan då jag börjar jobba imorgon o har tagit på mig en hel del extra pass resten av veckan.
Gubben är en ängel som hemma pappa men planering o pappers arbete faller fortfarande på mig :roll: Så jag o min white board tavla har en date ikv
 
Här har det blivit lugn morgon med tefrukost för mig o barnbokläsning till barnets frukkost.o sen körde jag liten till förskolan. Då jag har ganska tuffa dagar med en ständigt orolig framtid för liten så prioriterar jag att finna den så kallade egentiden då jag laddar batterierna med hjälp av träning- idag blev det pt (personlig träning) med en tränare som vet om mitt livs trubbel- o som peppar när det behövs som mest. Lite simning för att hjälpa msukelrna. Sedan blev det handling med mkt prat på stan- även det kvalitetstid för mig. Så en kortis till 99-åriga farmor för att visa att jag mår bra (ja, de gamla bekymrar sig om man inte hinner hälsa på om man vanligtvis brukar visa sig några ggr i veckan... ) o sen hem för att hämta liten i förskolan 3 timmar senare . MIn egna arbetskommun ringde o ville diskutera min arbetsframtid.... Undrar hurd et ska kunna gå att arbeta, jag...men får ävl veta mer om 2 vackor- tar det problemet då- denna vecka ska vara min problemfria vecka har jag tänkt.... :angel . Förra veckan var hiskelig.... :littlesad

Grannflickan kom över o leken gick smidigt idag o jag behövde inte hjälpa till, sötta upp för att få den att flyta. Så jag pratade i telefon med kloka människor o lagade mat o nu har liten somnat i min dubbelsäng o jag ser på fotbollsgalan.... Dagen idag har varit en sån där dag som jag bara vill har lfer av o som jag kunde haft fler av om jag bara slupit massa strul med soc o biosar.... MERA sådana här dagar!!! Hade tänkt tvätta o allt sånt där, men inte har jag gjort det o det springer inte ifrån mig... :angel .

Denna vecka är vår. Hela veckan hoppas jag kommer se ut ungefär så här. badhusbesök o ridning o lekplatsbesök och eller biobesök o barngympa ska nog hinnas med det med- vi gör det vi har lust med o det liten orkar. Ladda batterierna inför kommande dagar o veckor. SÅ gott!!!
 
få iväg tre barn till skolan vid 08 tiden. Frukost till fyra jourisar, lägga pytte, diska, lägga mini, ta upp pytte, byta blöja, mata, förbereda lunch, byta på större mini, laga lunch, ta upp mini, äta, ut med tre barn och make jag själv njuter av tystnaden i ca tre minuter..dax å hämta dem stora.. Hahaha jisses vilket liv vi lever men det är ändås kul. Barna gör framsteg och våra egna njuter av alla små pyttisar minisar och större minisar!!!!!!
MEN jag är glad att detta är en kort period, jag hade inte fixat detta i längden!!
 
Var inte så negativ mot dig själv , när man är tvungen så impar man på sig själv till och med . Tvillingar och en liten till snabbt efter . Innan sa jag att tvillingar skulle jag aldrig klara , sen ännu mer .
När man är tvungen klarar man mer än man tror :wink:
Men jag förstår dig till 100%
Får man en stund för sig själv där någon annan tar ansvaret och man själv kan lägga upp fötterna om så för bara 5 min ....... då är man i sjunde himlen :D
:claphappy: Du gör en fantastisk insats :bow
 
ja fast att ha 7 barn i åldern 4 månader -11år är något som funkar för mig en kort tid. Hade alla vart bio ja då kanske men med fyra jourisar som är gravt traumatiserade nej tack det är inget jag vill fortsätta med en längre period. Är inte negativ bara realist. Mina egna står tillbaka något ofantligt just nu och DET är inte bra i längden.
 
Nä... den delen är inte det minsta rolig :littlesad
Har du andra runt dig som kan ge dina bio det där lilla extra ?
Jag har en himla tur här , vid press så kommer älsta bio och gör något ...... bara gå och fönstershoppa kan vara special :D . De små bio känner sig stora när de "bara varit i stan och fönstershoppat" eller stuckit och fikat eller bara handlat hem fast i stället för att jag sticker så sticker de älsta och tar små med sig :wink: .
Som blivit sagt tidigare , bio. har inte de problemen och är lätthanterliga . Och jag har upptäckt att allt måste inte vara utflykt kosta pengar . Bara låta dom känna sig stora eller låta dom baka själva :D .
Bara lite som kanske kan ge dom det där lilla extra .
I övrigt älskar jag att syskon är tillsammans . Du är rena järnladyn :bow respekt
:claphappy: Du är en vardagshjälte :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp