vad kan man begära, pengarna är ju inte pension grundande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Två barn i förskoleåldern... med en bio son i lägere tonåren.
ensamstående o arbetar skift.
om man går ner i tid ..då förlorar jag ju pengar som är pension grundande. Kan soc kompensera även det.
annars får man ju lägre pension ?? lätta barn sägs det.Vad är rimligt i omkostnad o arvode ?
Vad begär ni ??
Kan man gå ner i tid och få en kontaktfamilj ? Är det för mycket begärt.känns så sårbart om jag är helt ensam melodie
 
Re: vad kan man begära, pengarna är ju inte pension grundand

Undrar så - hur har det gått? :? Tror du har slitit väldigt mkt inledningsvis med detta uppdrag med 2 placeringar. Det där med att det är lätta barn är väldigt lätt att säga. INGA placerade barn är helt lätta placeringar- alla barn har med sig erfarenheter som ger spår... det är ju pga dessa erfarenheter de är placerade....

Bra att du vet att det inte är pensionsgrundande...det fick jag veta efter 3,5 år.....

Tänker på dig. Hör gärna av dig... minns jag inte fel så har ansvariga inte riktigt valat hjälpa dig på så många sätt.... men jag kan minnas fel....
 
Re: vad kan man begära, pengarna är ju inte pension grundand

Ja de rullar på här.....med utredning av mig .Men nu plötsligt vill mamman ta hem dem...så nu känns de lite avslaget allt ........ vem bestämmer egentligen ?
 
Re: vad kan man begära, pengarna är ju inte pension grundand

Hej,

Arvodet är pensionsgrundande, dock inte till tjänstepension.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp