Imorgon är den "stora" dagen... Vi ska ha ett möte med en soc.sekr. + en fam.hems sekr.
här hemma !
Vi ska få information om en evt. placering (tonåring), h*n ska dock inte närvara imorgon.
Men då detta blir första gången för oss undrar jag vad man ska fråga om ?
Jag förutsätter att vi får veta allt, men det vet man ju aldrig.... :roll:
Så därför frågar jag er erfarna :wink: , vad ska man ta upp ? Sitter vi där med ett papper
fullt av frågor eller ? Tar man upp ersättningsnivåer och möbelbidrag redan nu, eller hur gör man ? Vad kan man "misstänka" att dom försöker undanhålla ? ( Har förstått att sånt tyvärr förekommer ibland)
Nu verkar denna kommun, iallafall fam.sekr. som vi träffat, väldigt bra men vad vet jag...
Jättetacksam för alla tips på frågor vi bör ställa ! :bow
här hemma !
Vi ska få information om en evt. placering (tonåring), h*n ska dock inte närvara imorgon.
Men då detta blir första gången för oss undrar jag vad man ska fråga om ?
Jag förutsätter att vi får veta allt, men det vet man ju aldrig.... :roll:
Så därför frågar jag er erfarna :wink: , vad ska man ta upp ? Sitter vi där med ett papper
fullt av frågor eller ? Tar man upp ersättningsnivåer och möbelbidrag redan nu, eller hur gör man ? Vad kan man "misstänka" att dom försöker undanhålla ? ( Har förstått att sånt tyvärr förekommer ibland)
Nu verkar denna kommun, iallafall fam.sekr. som vi träffat, väldigt bra men vad vet jag...
Jättetacksam för alla tips på frågor vi bör ställa ! :bow