Vad ska vi göra på höstlovet??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ja... har brist på fantasi just nu :littlesad och behöver höstlovstips.

Det ska passa till olika åldrar mellan 6 och 13 år men ändå vara fullt möjlig att ha med en baby i vagn. Gärna med andra saker i närheten då vi tänker oss övernattning för att samtidigt ha lite semester. :angel

Område - max 30 mil från göteborg
 
Hej :)

Badhotellet i fredrikshamn är jätte mysigt för alla åldrar även för
Oss vuxna ;)

Jönköping / Borås är stöder där det finns både badkandet och exprimentarium
Om jag inte mins fel brukar vara uppskattat för alla åldrar tror även att dom
Har en höghöjds bana där
Runt någon stans :)

Nu vaknade lite så får skriva mer senare ;)
 
rekomenderar skövde äventyrsbad Starkt :banan:
Finns spa och även en fin bowlingarena.
Scandic hotell med suverän frukost i närheten.
Vi var i Fredrikshamn äventyrsbad i somras och nja vi tyckte inte det var så där yber kul direkt..
Men båtresan var ju kul med god mat och shopping!!!!
 
Vi tar husbilen till skåne och vandrar på stränderna med hundar o ungar sedan grillar vi korv i någon sandyna.
Har man inte möjligheten till husbil eller stränder kan jag varm rekomendera en vandrings led med korvgrillning fungerar även efter ca 20min på en inbiten datornörd till tonåring :banan:
Är det tjurigt i början lämna över ansvaret med kartan o planering fungerar skit bra. (även om man går fel ibland).....
Kram.
Mikkeman
 
tack för era tips... hittills har det blivit för stora biosonen gameX mässan i sthlm
lille biosonen har ännu inte hittat rätt att göra så vi spånar vidare
 
Vårt höstlov är nästan fullbokat
Putsman till fönsterna måndag fm och styrelsemöte på eftermiddagen.
Tisdag roar jag mig med både gyn och tandläkare :claphappy: :smirk:
Onsdag är faktiskt fri!
Torsdag är gubben upptagen hela dagen.
Fredag drar jag och en väninna på grönbete över weekenden med Ladies Night som höjdpunkt :claphappy: :rollhappy:
Ett par handbollsmatcher för killarna klämmer vi in på kvällarna också utöver deras träningar.
Hoppas på att vi kan hitta nåt kul att göra tillsammans på onsdag i a f!
 
Härligt Honey- verkar ju bli en fullträff! :rollhappy: Bra om inte så många andra ska till Ullared den veckan...för då ska jag dit med moro syster. Syster är lärare o då får man åka när loven är.... :angel - Barn o morfar stannar hemma.

Vet ni om man behöver pass om man ska till DAnmark om man har annat -icke EU-land- medborgarskap än svenskt...??? Tror det... :? Skulle så gärna vilja åka till Fredrikshavn med Liten... Vatten o hotell är vår meolodi- ngn som har ngt annat försslag på ngt sånt hotell/vattenkul ställe som inte är alltför rörigt...

Var själv i Fredrikshavn när jag var barn med min familj o det jag minns av det var att det där var så lugnt o skönt. O det behöver min Liten. Några förslag?

Ngn som vet om djurpark eller liknande som har öppet så här sent på hösten? Vi behöver inteåla under v 44, men skulle gärna göra utflykt nu under hösten... inom Sverige... får inget pass till Liten...
 
Ullared blir det redan denna veckan så det får du ha ifred veckan därpå ;)

Det nya badhuset i Skövde ska vara fint säger dom som varit där.
Och behöver det inte vara på lovet så är det ju ännu bättre.
Tror det är fullt överallt på loven...............tyvärr
 
Ja, vara ute o grilla korv/fika varm choklad höstsda det sista i trädgården!
En sväng till Junibacken, bowlinghallen, halloweenfest när vi är barnvakt, baka lite ja ta det som det kommer....
Carina
 
Vi har åkt till Finland med en liten som inte har pass och har okänt medborgarskap, tog med ett intyg att :angel: är placerad hos oss men det behövdes aldrig användas, ring till Stena och fråga så gjorde jag :razz:
Så passa på att åk då har ni ju faktiskt varit utomlands också :wink: något som är svårt med de små :angel: utan pass
Vi åker nu igen på en Helsingfors kryssning under höstlovet är så kul passar alla åldrar, lekrum med bollhav, litet badhus mm. :rollhappy:
 
Tack Mosten! Det blir kanske en tur till Danmark eller till Sunne SPA, såg att de hade barnveckor. Men då vill jag ha med barnvakt för att själv kunna njuta behandlingar. :angel Till Danmark får jag nog med mig ngn utan problem...men dit kan jag resa själv med barn.... Ser fram emot en fin höst :razz:
 
Honey..., jag har oxå sett detta.. men sonen vill inte åka dit :cry: jag hade gärna åkt dit med de 2 små och bott i en liten stuga och haft mysigt
 
Vi kan köra över dagen om vi vill.
Våra killar börjar bli lite stora men tror nog att de skulle gilla det bara de kom dit.
Funderade på att ta med Första placeringen och hennes 2-åriga dotter också.
Tösen är i en Pippi-period :love:

Få se vad jag orkar.........
 
hade varit jättekul om vi kunnat stråla samman där men jag pratade med Alex igen nu när jag nattade honom och han bara vill INTE åka dit... :evil: himlans unge :D :angel
 
Kanske kan passa för några av er på höstlovet...
Idag var jag på ett underbart litet café/hak i

Enköping Tant gredelin

har även hemsida! Såååå gott och mysigt

Kram Carina
 
Denna tråd håller väl även 2013:))

Vi är i stugan i härliga härjedalen. Gubben snickrar lite och vinterbonar. Farmor och farfar kommer upp i morgon ett par dagar.
Vi latar oss och äter gott.
Eldar i öppna spisen, går promenader, spelar spel. Och ser vad omgivningarna har att ge:) idag ska vi åka bort till Klövsjö stenugnsbageri på kak och bullfrossa, mums!
Hoppas ni andra varvar ner vare sig ni är hemma eller på miljöombyte:)
På måndag är det vardag igen...


Kram Carina
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp