Vardagsberättelser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej där!

Jag tycker det händer väldigt lite här på forumet :oops: (klart jag förstår att ni inte har tid att sitta vid datorn i tid o otid men)...Tänkte kanske någon vill peta in lite vardagsberättelser (väldigt intessant läsning för mig som är grön*L)

Jag har ju som sagt tidagare velat om vad/hur jag ska hjälpa barn, men kommit fram till beslut tack vare ER!
Jag har ju bestämt att vi ska bli kontaktfamilj till att börja med och hade ett besök inbokat här hemma av "soc tanten" men hon fick förhinder, och nu vill jag boka nytt men hon har ej varit anträffbar....Jag vill ju bara komma igång*L
Ångrar att jag inte bokade när jag hade henne på tråden, ser det som lärdom 1:D

Kom igen skriv in lite :claphappy:

Mvh C
 
Härligt o se att någon är "PÅ" har själv en hemgång som vi jobbar me !!
Det är så J.....a Tufft så man tänker aldrig mer.......
Det var härligt att va i starten 1a placeringen med så mycket energi :rollhappy: Vi börja också som kontaktfam..-97 Sen har det rulla på.
Men i dag känner man sig :littlesad :cry:
Men i övermorgon har man hämtat nya krafter och har plats och tid igen :banan:

Lycka till
 
Håller med "många ungar", vilken energi...... :claphappy:
Själv sitter man som en disktrasa och säger stopp.......
Men så ringer dom och så klart man tar en till :banan:

Lycka till mamma c du kommer passa utmärkt med kontaktbarn :claphappy:
 
Haha ja så är det,... Mitt i sorgen att förlora en liten så hade jag en ljus dag ,Då jag ringde upp en jourförening jag tar lite jour åt i bland då jag inte har nått att göra ..?
Hej h*n har flytta nu så nu har vi plats :roll:

Ja det är ett kall :razz: :angel
 
Jag läste nån gång vad som krävdes för att bli chef för en storkoncern, det var någon av våra större industrier som letade efter en ny ledare.
Personen som söktes skulle vara
-duktig på att organisera och se helheten
-flexibel
-uthållig
-duktig på att "ta" människor
-tillgänglig dag och natt, året runt
-orädd för svåra utmaningar
-ha en familj som klarade av att ibland "stå vid sidan om"

Låter mer som en familjehemsförälder tycker jag :D
 
Här kommer min vardagsberättelse.....

För ett par veckor sedan va vi i Sälen och åkte skidor. Detta var första gången för våran placering. När det hade gått några dagar och vi hade åkt mycket skidor, som placeringen älska säger han; Visst brukar ni åka hit varje år? jo det gör vi svarar jag. Då säger han; Jag tror det tar mer än ett år för mamma att skärpa till sig... :smirk:

Ska man skratta el gråta...
 
Det var en bra beskrivning fi, när ungarna faktiskt kommer på att dom trivs litegrann.......

Eller så kan det gå som för oss när vi åkte skidor med en :angel: med "massa bokstäver" som aldrig åkt förut..... Vi förklarade att första dagen håller du dig i barnbacken tills du lärt dig svänga och stanna.
-Ok sa :angel: vi råkade titta bort 30 sekunder, då ringer vår biodotter från blåa backen o säger att han susade om henne just......
För att några dagar senare när han blivit urduktig på att åka, smiter och får för sig att åka lite i skogen.........det slutade med brutet ben, ambulans och gips till ljumsken...
Håhå jaja man behöver aldrig fundera på vad man ska pyssla med när man har :angel: :angel:
:banan:
 
:rollhappy:
Jag skrattar så tårarna sprutar, vilka härliga berättelser NI har!! det är så jag ser mig själv snart med några ungar till.... Fi berättelse helt underbar, roligt o sorgligt på samma gång!
Barn är så härliga :claphappy:

Jag har äntligen fått boka ny tid med soc om 1 månad!!!!!!!!!!!!!Suuuuuuuuuuuuuuuck.
Hur står ni ut med att det tar sån tid? ja ja jag vet jag lär mig vartefter!

Ha en skön helg alla o fortsätt skriv :bow
MVH MammaC
 
ja du... tålamod - tålamod - det har vi lärt oss efter dryga 2 års väntan.
Till slut börjar man fundera på vad det är för fel på en eftersom det aldrig händer något.

Vi har varit i kontakt med många kommuner och några organisationer och nu äntligen ska vi utredas av en kommun :razz: Det är få kommuner som utreder innan en tilltänkt placering har jag förstått så nu hoppas jag att denna kommun kommer att ha något uppdrag till oss efter detta.

mammac sa:
:rollhappy:

Jag har äntligen fått boka ny tid med soc om 1 månad!!!!!!!!!!!!!Suuuuuuuuuuuuuuuck.
Hur står ni ut med att det tar sån tid? ja ja jag vet jag lär mig vartefter!

Ha en skön helg alla o fortsätt skriv :bow
MVH MammaC
 
Hej !

Vad roligt att höra att det kanske är något på gång hos er :claphappy: . Jag önskar er lycka till och hoppas att det kommer att gå bra :bow .

Ha en skön helg :bounce:

Kram Tre
 
Hej alla!
Hoppas allt är bra med er i dessa influensatider!

Har ni inte fler vardagsberättelser att dela med er? *L

Jag har kontaktat kommun nr -ja vi ska höra av oss när ena kollegan kommer tillbaka från semester bla bla bal.....så segt!*S

Kom igen nu!
C
 
HALLÅ!
Ni som har svårt att få en placering, var i landet bor ni? Vi bor i skåne och har 2 placeringar sen maj -09. Det verkar vara väldigt olika var i landet man bor.
Någon som finns med i familjehemsbanken som blivit kontaktade där igenom?
 
Hej!

Västkusten där bor vi.
Lite för långt bort anser VOB som vi varit i kontakt med.
Annars kan man ju tycka att i närheten av en storstad så borde det inte vara svårt med uppdrag men det beror ju på vilken kommun man kontaktar och vilken ålderskategori man väljer.
Vi finns med i familjehemsbanken och blev kontaktade för flera år sen av en långväga kommun.



Fi sa:
HALLÅ!
Ni som har svårt att få en placering, var i landet bor ni? Vi bor i skåne och har 2 placeringar sen maj -09. Det verkar vara väldigt olika var i landet man bor.
Någon som finns med i familjehemsbanken som blivit kontaktade där igenom?
 
Vi bor mitt i Småland med goda kommunikationer åt alla håll.

Vi har blivit kontaktade via Familjehemsbanken.
En bebis vi inte kunde ta emot p g a att jag precis börjat nytt jobb och maken inte fick ledigt med tre dagars varsel .
Ett syskopar som var vårt senaste uppdrag, från långväga kommun.
 
Vi har också fått flera uppdrag genom att "våra" kommuner hittat oss hos Familjehemsbanken eller Familjehemsguiden. Våra första uppdrag däremot fick vi genom att svara på annonser i lokaltidningen där en större grannkommun annonserade efter familjehem och stödfamiljer, men det var i slutet av 80-talet.
 
Här kommer min vardagsberättelse från igår....

:angel: hade gått och lagt sig, efter ca en kvart tänds det på rummet och jag går och ser vad som händer. :angel: står och drar upp sina överdragsbyxor ur skolväskan, Jag frågar varför han ska ta upp de ur väskan eftersom de ska med imorgon igen. Då svarar :angel: Jag måste ju hänga ut de i hallen så jag hittar de imorgn när jag ska ta med dom till skolan..... :idea:

Ska man skratta el gråta!?
 
Åh vilken goding :smirk:

Jag tycker ni har så många härliga berättelser att delge :claphappy: tusen tack!
Jag har ännu ej kommit igång då det bokade mötet blev avbokat av soc i feb och ej hört av sig sedan dess!! jag tänker inte jaga henne 8)
Utan jag har fått kontakt med några org som är väldigt intresserade även då vi ej kan ta emot barn som är över tio! Hoppas hoppas....

Tills jag får egna berättelser, snälla fortsätt skriv här :bow

Tack /C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp