Vi är kanske på g?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja det händer mycket just nu, först får vi veta att helgbarnen ska flytta & vi tar det smärtsamma beslutet att inte bli överflyttade till den andra kommunen, det känns verkligen sorgligt i våra hjärtan. Men vi hoppas att vi väljer rätt för barnen. Och den nya kommunen hittar säkert snart en annan familj där ute som kommer att finnas för de två små.

Veckan efter detta beslut får vi veta att vi är en av några familjer som matchar till ett barn från en org.
och dagarna efter ringer "vår" org. & frågar oss om 2 barn.
Ja så nu sitter vi som på nålar & väntar på telefonsamtal att de vill gå vidare eller så får vi ett mejl om att vi inte längre matchar till just detta eller dessa barn.
Får troligen veta denna vecka..
Har ni varit med om att få förfrågningar från två eller flera ställen samtidigt?
Har ni då sagt nej till den som ringer sist eller har ni haft is i magen för att se om det blir "napp" från någon och sedan sagt nej till en av dom?
Tänker som så, att säger vi nej till en av dom så kanske det var just den org. som hade det barnet som skulle passa hos oss.
Vi är väl medvetna om att det kanske inte blir något av dessa barn
& att vi får börja vänta & längta igen.
Ja det blev ett rörigt inlägg men det är så mina tankar är just nu :?
Glad och virrig!
 
svårt att få placering

Jag tror att det handlar mycket om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Vi har haft flera placeringar på gång men de har runnit ut i sanden. Lvu gick inte igenom vid två tillfällen, vid ett annat var inte utredningen av oss inte klar i tid. Nu har vi placering och är supernöjd med kommunen, med barnet, med föräldrarna och hela situationen i sig. Jag tror att det mesta löser sig till det bästa till sist. Ge inte upp!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp