Vid ev en lång tids sjukskrivningstid

Hej
Vi undrar om någon vet hur det är med ersättning om någon i vår familj blir allvarligt sjuk o detta innebär att under en längre tid kan vi inte vara jourhem till vår kommun som vi är kontrakterade till. Vi är en vuxen hemma för att vi ska kunna ta emot ungdomar 24 Tim.
Har man någon form av sjukersättning?
:angel: :?
Hoppas någon har svar, vi är några jourhem som undrar :razz:
 
Hej,
Jag TROR det är så att sjukersättningen som försäkringskassan betalar ut beräknas på en uträkning av de senaste årens taxerade inkomster. Så jag ANTAR att arvodesdelen du deklarerat som jourhem gäller som sjukersättnings grundande inkomst.

Ring försäkringskassan och fråga om du har tid och sitta i telefon kö :smirk:
Jag försökte maila samma fråga för några veckor sedan men fick bara svaret att jag skulle ringa istället, och det har jag inte haft tid med......


Ha en fin helg
Sigge
 
Jag bröt fotleden och blev sjukskriven, vi är jourhem och löshästar....först var dom lite frågande men sen tog dom min inkomst sen tre år tbx och räknade ut ett snitt och räknade som om jag var egen företagare, men är ni kontrakterad så ska ju eran kommun betala sjukersättning första 2 veckorna, eftersom vi är löshästar så fick jag dom första veckorna från F-kassan....
 
Tillbaka
Topp