viktig fråga

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Jag har en fundering då det gäller familjehemsarbete och tjänstepension. Om man har ersättning från kommunen för 50% förlorad arbetsinkomst(plus det vanliga arvodet+ omkostnaden), är detta då tjänstepensionsgrundande???......Ny på detta och jag blir vimsig av allt man ska hålla reda på....puh!/ G
 
det är just därför som kommunerna kan köra sitt rejs. Vi tror så mycket. Har det NÅGON gång varit till FAMILJEHEMMENS fördel??

Jag skrev om detta i en gammal tråd. det värsta är att om du ringer kommunen så kan de inte svara.men Jag vet och kämpar för detta. De är INTE fulla sociala inbetalningar på ditt inkomstbortfall.Varför ska det vara det om DU inte bett om det?????? Nästa gång någon ska få inkomstbortfall be om en tusenlapp extra och betala in en egen pensionsförsäkring. Skulle vilja se soc min.

VI MÅSTE GÅ IHOP OCH STÄLLA RIMLIGA KRAV.
 
Tack för era svar! Håller med om att det här arbetet med att ta hand om barn och ungdomar måste uppvärderas nåt enormt. Vi har ju inte hållit på så länge inom detta, så man blir verkligen förvånad över hur usla förutsättningarna är. Vi måste bli bättre på att ställa krav. Den saken är KRISTALLKLAR!!!......Undrar bara var, hur, när....?/G
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp