vilket tålamod

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det någon här som har placering med ADHD och bio barn i nästan samma ålder??
Då våran bio är ganska lugn och sköter sig, kan vara ute tills det är läggdax. Men våran :angel: som behöver komma in något tidigare för att komma ner i varv och lugna ner sig lite tills det är läggdax.
H-n maler på och gapar och skriker varför inte h-n ska komma in, då blir han sur och vill inte lyssna
vad man har att säga.. min bio skulle inte tycka att det va okey att komma in tidigare för att h-n måste
det. Har ni tips att ge till mig?????
 
Japp....Har tre placerade i åldrarna 11,14,16 och en egen 13-åring....De placerade har alla tre handikapp....en har ADHD.Här är livet störtorättvist!!!Hela tiden....tycker i alla fall alltid nån.....Det gäller både saker och villkor.... :littlesad
Vi är övertydliga med att det inte är ålder som gäller utan när man klarar olika saker!Men det är mycket svårt att förstå......Hoppas att det landar så småningom!
 
Hej och tack för svaret... jo vi har sagt det till våran :angel: att bio kan vara ute lite längre pga h-n inte är ute på gatan och hörs i hela kvarteret, och när man kommer in så blir det inte racerbana i huset. Men lyssnar inte utan gnatar på om och om igen om samma sak, vad tycker era bio barn om :angel: som har ADHD??? mina tycker h-n är jobbig, men man vill ge det en chans, jag har sett att han är något lugnare i vissa lägen mot förut, och hoppas att sakta men säkert blir det bättre, h-n anpassar sig förhoppningsvis mer och mer in i våran familj och vet vad som gäller.
 
Vi har "bara" en egen hemma...(dom tre andra är utflugna) och hon har hela tiden tills nu tagit det mesta med ro (var 4½ när plac kom och är nu 13½).....men det är inte ADHD:n som nu ställer till det utan mer den ena placeringens utvecklingsstörning!ADHD:n är det ett par år sedan diagnos och nu har medicinen "normaliserat" beteendet där.....med den andras utv.störn. är betydligt svårare att hantera just för att det barnet "går på" allt i sin omgivning och kommenterar,frågar och dömer ut....Nu dyker frågan om att låta det barnet kliva på bussen vid en annan hållplats upp bra ofta.....

Har själv en utv.störd.bror som jag skämdes för bra ofta under min uppväxt......men tror ändå att det ger mer att ha andra med svårigheter i sin närhet än att inte ha det....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp