Vill du vara med och bråka lite?

Hej
Efter att ha bråkat runt kring detta elände med att socialtjänsten dragit in telefontolken vi haft vid hämtning/lämning av vårt kontaktbarn tänkte jag att nääää, nu är det läge att bråka lite professionellt igen. Det är inte rimligt att en kontaktfamilj inte ska kunna ha en vettig diskussion med den viktigaste personen i extrabarnets liv - föräldern. Ur barnets synpunkt riskerar en massa väsentlig information att missas, ur förälderns blir det ett limbo där kontaktfamiljen plötsligt vet saker som föräldern inte får kännedom om och om vi inte kan kommunicera lär det ju aldrig kunna bli några förändringar. Då blir kontaktfamiljen en slags väldigt dyr fritidsinsats och DET var det väl i vart fall inte tänkt att vara.....

Jag tänkte skriva till några politiker och be dem ställa en interpellation till Åsa Regnér. Det kanske funkar bra nu när barnkonventionen är uppe på tapeten på riktigt igen.

Men det är ju inte bara tolkfrågan utan så mycket annat. Jag tänkte höra hur ni andra ser på saker? Om du får välja, vad skulle du vilja se för förändringar?

Jag har spökskrivit motioner förut men dels är den allmänna motionstiden slut, dels är det ett jättejobb. En fråga är mycket lättare att ställa. Jag tänker att det kan få lite bättre effekt om vi är fler som skriver.
 
Tillbaka
Topp