Vill gärna vara"löshäst"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi vill gärna testa på att vara löshäst och har lite frågor till er som vet mera än vi:)

Hur gammla är era andra barn? Hur liten kan man vara för at det ska fungera md barn som kommer och går tycker ni?
Vår minsta är 3,5 år och storebror är 9 år.

Vill ju såkart finnas för våran super-komun men även kanske testa på att jobba för en organisation, vilka ska man vända sig till?
Vi är i flytt-gropen till en större bostad så detta blir inte aktuellt förräns vi flyttat klart i Juni i såfall.
Vår soc tyckte tidigare at minstingen var för liten så därför behöver vi era erfarenheter ang ålder så vi vet när på ett ungefär vi kan anmäla intresse för joruppdrag.
 
Mycket beror ju på hur er 3,5-åring är.
Är det en lugn trygg person så varför inte prova?
Som löshäst KAN ni ju säga nej till uppdrag vilket inte går som kontrakterad!
Om det skulle vara något som ni känner att, Tack men nej tack...............
Har du tänkt vara hemma på heltid eller jobba samtidigt?
Har er minsting dagis får ni ju en del tid över då om du är hemma.
Jobba heltid, liten hemma OCH jour hade nog jag backat på.........

Vad ni än väljer, Lycka till!
 
Minstingen är trygg, har dagis och jag är hemma om dagarna:)
Vi bör ju få testa i alla fall? Känner att jag/vi är redo för en ny utmaning på nåt vis och detta tror vi på!
 
Go for it :banan: :rollhappy: :claphappy:

Om man inte testar får man inte veta!
Och fördelen med jour är ju att uppdragen inte "ska" vara så långa om de skulle bli jobbiga.
Vi har pratat om att testa det också, vi får se vad framtiden ger.
Vi vill inte vara bundna av ett kontrakt som gör att man inte kan lova att göra nåt utan att kunna ställa in sig på 4 h varsel........

Kör hårt!
 
Hej !!!

Ålder ska man inte hänga upp sig på allt tycker jag. Alla barn är så himla olika. Jag var 6 månader när mamma och pappa började med tonårshem (hette det förr) brorsan var två år. Vi har båda bara positiva känslor av den tiden.

Så fortsätt kämpa. Ni skulle säkert göra ett kanonjobb.
 
Nu så ska jag kontakta en org tänkte jag, flytten klar fast vi tänker oss en liten på jour så denna liten kan sova i vårat rum för rummen är fyllda med barn just nu :claphappy:
Undrar dock vilken org man ska kontakta och som inte dömer en då man anger vilken ålder som passar just vår familj bäst, tips?
 
Hej igen. Vår Komun är väldigt noga med att det ska finnas rum för alla, och dörrar att kunna stänga :)

Jag tycker det är mycket lättare med äldre barn när man har små barn själv. De har liksom olika behov. Jag har tre biobarn under åtta år och när klockan börjar närma sig sju så är det fullt upp. Då är det skönt att man inte har fler i den åldern som ska nattas. Självklart kommer vi få små på jour också, men om jag hade kunnat välja. Vi är kontrakterade och kan inte säga nej. Men vi har en Komun som försöker så långt det är möjligt att placera rätt barn i tätt jourhem.

Det är väldigt mycket viktigare hur er familj är, än hur gamla era barn är. Våra är som sagt små - men vi gör ett himla bra jobb :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp