Älskade,förbannade,söta,lilla skitunge!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fiaflopp sa:
Tack för era ord,det värmer!
Uppenbarligen är det någon eller några som tar illa vid sig av sanningen och verkligheten.
Detta är verkligheten för oss tyvärr,det jag har skrivit är en bråkdel av vad som egentligen skedde och sker, ingen vore gladare än jag om jag inte hade något sånt att behöva ventilera om.
Det upprörde mig att jag inte verkar ha samma rättighet som andra att ventigera och jag trodde och hoppades att jag skulle kunna få det här eftersom det ÄR mycket med vårat uppdrag!

Säger samma som Turnit att jag bytte till detta forum från familjeliv eftersom jag kände och upplevde detta som mera moget forum men kanske var det fel?

Om jag nu inte var så gammal och grå :D så skulle jag kanske reagera när folk skriver inlägg där det används beskrivningar av saker och händelser som man inte trodde existerade i vårt land, stolta Sverige. Sånt vill man ju inte höra, att det verkligen kan vara så och då tar man illa vid sig.

Men nu ÄR jag gammal och grå så det du beskriver vet jag så väl är den verklighet som vi faktiskt lever i och ingenting idag förvånar mig längre, sorgligt men sant.
Så vi gamla och gråa tolkar troligen inte in mera information i det som skrivs än nödvändigt medan de som är nya i detta tänker i helt andra banor kring hur det kan/ska vara. (Om jag ska försöka hitta bland de små grå så vet jag nog med mig att man såg detta med att vara familjehem på ett HELT annat sätt än vad man gör idag, hugaligen vad naiv man var!)Verkligheten kommer snart ikapp och tankesättet förändras. :wink:

Kram Sara
 
Jag skriver inte särskilt ofta heller, mycket pga att det verkligen är tufft med placeringarna. Ändå läser jag era mail varje dag och får styrka ifrån dom. För som ni säger, man kan knappt tro att allt som händer är sant. Jag själv vågar inte gå in för mycket på allt det som har skett, för även våra socialsekreterare (som många faktiskt gör ett riktigt bra jobb) läser detta forum 8) . Men otryggheten som många av oss upplever gör livet tufft :x ! Ge inte upp, för som du själv sa - det här är ett sätt att få ventilera och få rätsida på alla de frågetecken som uppstår.
Styrkekramar till er alla :claphappy:
Pirvil
 
Vad tråkigt Fia. Jag hoppas verkligen inte att du lämnar oss.
kram Adal

Fiaflopp sa:
Kommer inte skriva mera i denna tråd,inte heller i någon annan.
Tydligen så anser vissa av er att jag ger utelämnande info vilket jag inte gjort då jag inte nämt namn,ort eller liknande.
Jag trodde ett tag att detta var ett forum för ventilation men jag hade kanske fel.
Infon jag lämnat ut handlar om det som händer i våran familj just nu och den innefattar inga namn eller platser så vad är egentligen tillåtet för er att skriva undrar jag,för att det ska accepteras.
Flera trådar innehåller känsliga ämnen,inte bara denna som jag råkade skriva men det är det ingen som reagerar emot,märkligt.

I alla fall så tackar jag för stödet jag hittills fått men nu får ni ingen mera info och jag får inget mera stöd.
 
Hej!

Hakar på det Pirvil skrev om besökare i forumet.

Inte bara soc. besöker forumet, även placerade barns föräldrar, placerade/f.d placerade ungdomar och många andra.

Gittan
 
Som om jag inte var medveten om detta men endast jag och min familj vet hur det är,vad som är och hur det är runt om och utefter det så öppnar jag mig.

Men som sagt så ska jag inte besvära er med våra bekymmer mera så ta hand pm erat så tar jag had om mitt ensam som jag är van vid.

Nu menar inte jag någon personligen utan allmänt.
 
Då kanske det inte bara är jag som skrivit för grova händelser utan även andra.
Eftersom det jag nämt inte kan förknippas med namn eller ort så är det väl ordvalen ni blivit besvärade av.

Men detta blir det sista jag nämner i detta forum,jag har mina vänner som jag kan prata med om vårat liv och få stöttning,peppning och råd och det räcker.

Någon träff blir det inte för mig för vad ska jag där att göra när man inte får ventilera i alla fall,inte ens utan att nämna namn tydligen som en del redan gjort i och för sig.
 
Låser nu denna tråd på begäran av trådskaparen.

/familjehemmet.se
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp