S
sara
Guest
Fiaflopp sa:Tack för era ord,det värmer!
Uppenbarligen är det någon eller några som tar illa vid sig av sanningen och verkligheten.
Detta är verkligheten för oss tyvärr,det jag har skrivit är en bråkdel av vad som egentligen skedde och sker, ingen vore gladare än jag om jag inte hade något sånt att behöva ventilera om.
Det upprörde mig att jag inte verkar ha samma rättighet som andra att ventigera och jag trodde och hoppades att jag skulle kunna få det här eftersom det ÄR mycket med vårat uppdrag!
Säger samma som Turnit att jag bytte till detta forum från familjeliv eftersom jag kände och upplevde detta som mera moget forum men kanske var det fel?
Om jag nu inte var så gammal och grå så skulle jag kanske reagera när folk skriver inlägg där det används beskrivningar av saker och händelser som man inte trodde existerade i vårt land, stolta Sverige. Sånt vill man ju inte höra, att det verkligen kan vara så och då tar man illa vid sig.
Men nu ÄR jag gammal och grå så det du beskriver vet jag så väl är den verklighet som vi faktiskt lever i och ingenting idag förvånar mig längre, sorgligt men sant.
Så vi gamla och gråa tolkar troligen inte in mera information i det som skrivs än nödvändigt medan de som är nya i detta tänker i helt andra banor kring hur det kan/ska vara. (Om jag ska försöka hitta bland de små grå så vet jag nog med mig att man såg detta med att vara familjehem på ett HELT annat sätt än vad man gör idag, hugaligen vad naiv man var!)Verkligheten kommer snart ikapp och tankesättet förändras. :wink:
Kram Sara