Älskade,förbannade,söta,lilla skitunge!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
God morogn och tack snälla du för ditt stöd och dina tankar,det behövs nu känner jag!
I dag är det meningen att h*n ska komma hem igen,h*n åkte i onsdags kväll och innan detta umgänge har h*n inte varit borta sdan före jul.

Både bio-pappa och jag har försökt lite lätt bara att få h*n att stanna tills på Lördag men icke...då har h*n minsan lovat en kompis ( vilket jag vet att h*n INTE har eftersom jag vet att den kompisen var den sista i raden h*n gjorde sig osams med innan h*n åkte och jag mötte kompisen då jag hade h*n i telefonen så dom fick prata lite med varandra och inte ett ORD om dom bestämde något,dessutom frågade h*n i går morse om h*n fick vara med den kompisen då h*n kom hem bara,vi har inte ens gett något svar och h*n har inte alls bestämt med denna kompis i telefonen vilket ju jag hörde eftersom jag var MED).

H*n har spelat ut mig mot biopappa och vägrat åka dit på länge nu,det är SÅ synd om h*n eftersom pappa är så elak och hård och tillsaken hör att han och jag har väldigt bra kontakt vilket h*n vet.

En lögn är att h*n har haft (har) en partner som är 25 år som bor i Stockholm,kompisar förstår att det är lögn men den enda som inte förstår att alla vet det är h*n själv så h*n gör ju bara bort sig ännu mera!
Nu har det gått så långt i lögnen att bara för att kompisarna ska få något bevis att denna partner finns så har h*n lagt in namnet på partnern under bio-pappas telefonnummer!
Det kan om något feltolkas väldigt illa!
Mytoman?
Ja jag vet faktiskt inte.
Det jag vet just nu är att jag och min man BEHÖVER få vara ifred en dag till men h*n vägrar eftersom det är H*N som BESTÄMMER!
 
Följer också hur det går för er. Tänker på er och hoppas det reder ut sig. Förstår eran frustration och att ni behöver ladda batterierna.

Tråkigt när de spelar ut er...

Kramar och lycka till.
 
H*n har ringt och gråter så h*n skakar över att h*n bara vill hem.
Soc är där just nu och pratar,dom förstår ju oss och deras vilja är ju bara att jag och min man faktiskt ska orka.
Det är det dom är där för,att försöka få både trollet och pappa att förstå.
 
Nu har jag pratat både med soc och trollet och pappan,h*n kommer hem på Söndag och då sa jag att vi hämtar så h*n slipper sitta ensam med alla tankar och kanske oro över vad h*n ska möta då h*n kliver av tåget,kanske målar upp bilder för sig själv att vi är arga och förbannade i onödan.
Sen behöver h*n se att vi fortfarande samarbetar med pappa efter det här.

Trollet förstår säger h*n och vill bara att vi ska ha det bra i våran familj tillsammans.

Vi får se hur det går...
 
Ja herregud säger jag,nu sitter vi här fyllda med ångest och jag bara gråter,har inte sovit nämnvärt.

Gårdagen slutade med att vi fick ringa socialjouren för att få ut trollet så fort som möjligt från pappans lägenhet då han var jätteonykter,nej jag skriver nog skitfull och vidrig,det stämmer bättre även om det känns jobbigt att skriva.

Trollet ringde mig tack och lov ifrån bios mobil och vägrade lägga på luren medans jag pratade med socialjouren i hemtelefonen,så rädd var h*n!

Har vi ångest över att vi behövde få vara ensamna nu tror ni?
Vi ska bara duscha och dricka en kopp kaffe så man får lite krafter och sen åker vi och hämtar trollet.

Min första tanke igår då vi hörde att nu jäklar är h*n riktigt rädd så det är allvar var ett familjehem där trollets kompis bor i samma stad som bio och som vi också känner väl så jag frågade trollet om h*n ville sova där bra i natt ( klockan var mitt i natten och vi bor långt bort) och det ville h*n bara vi lovade att vi kommer och hämtar i morgon.

Om jag skrev här allt han sa till mig ang trollet och vad han gjorde med h*n innan soc kom och hämtade h*n bort från honom skulle jag nog bli avstängd från detta forum,så vidrig var/är han nu!
Hur kan man mot sina egna barn?
Ofattbart är det.
 
Oj....skrev ett långt inlägg om hur ledsen jag blir nu när jag läser det du skriver om....och "blarrade" bort det....
Stackars både er och barnet!
Men i vilket fall så ......"Inget ont som inte har nåt gott med sig"....NU vet ni ju i alla fall hur allt ser ut runt barnet och vet mer om hur ni ska tänka och göra.Förhoppningsvis inser soc också nu att ni behöver mer stöd och hjälp,bla i form av avlastning.
Förstår också att ni mår pest.....MEN hur skulle ni kunna veta innan???Nu får ni försöka fokuserar framåt....(lätt att säga :angel:)och barnet vänder sig ju till er för att få hjälp så ni har ju nåt att bygga på.
Lycka till!
 
Soc får antagligen meddelande morgon bitti direkt från jouren hoppas jag verkligen,trollet är fruktansvärt rädd och orolig eftersomh*n ju vet att bopappa bestämmer då det är en frivillig placerng,tror ni att det är ide att prata med soc om LVU på pappas beteende eller vem ska ta upp den frågan??

Förlåt en kanske dum fråga men jag har aldrg suttit i denna sits förut så jag vet NOLL vilket gör mig också nervös :cry: :?
 
Om jour är inblandade så är det väl ett skarpare läge bara det? Hur gammal är trollet? Jag tror att du har sagt det förut, (men förlåt, minns inte). Om trollet är såpass gammalt att trollet kan tala för sig själv och har er som stöd så bör väl verkligen soc. bli vidtalade av det aktuella?
En del troll blir ju placerade pga att dem själva vill det. Andra troll pga förälderns vilja och ja, anledningarna kan vara många och olika.
Vare sig trollet kan tala för sin egen person eller inte så är det väl oerhört tryggt för trollet att ha er med i en diskussion med soc.
Det är kanske så att det är just endast NI som trollet känner sig trygg med, eller om trollet ännu inte känner sig trygg med er fullständigt så är det kanske så att denna bit är sista nyckeln för att få till det än mer bra!
Nu krånglade jag nog till det väldigt i min förklaring!
Hoppas att du förstod hur jag menade? Syns vi den 9/3?
Lycka till!
Hälsning från MGB
 
Hej och tack för ditt inlägg och svar...

Trollet är såpass gammal att h*n kan tala för sig själv tack och lov!

BUP säger att trollet kommer inte öppna sig för dem alls utan den dagen ( som redan tack och lov har kommit :rollhappy: ) h*n öppnar sig så är det till mig!
Kännns oerhört skönt och faktisk som en liten bekräftelse på min kärlek och engagemang som jag har visat mitt lilla stora troll hittils,det gjorde mig glad att höra faktiskt.

Om vi nu tänker att det som skedde i Fredags,så har det varit för trollet under hela uppväxten och åt vilket håll h*n än vänt sig eftersom alla,precis alla i nätverket har missbruksproblematik av alla olika slag.
Hemskt nåt så fruktansvärt är det och man tror inte vissa saker är sant då lilla trollet berättar sina känslor och upplevelser.

H*n är stor men SÅ liten,så otroligt liten egentligen...
I går läste jag godnattsaga och h*n somnade inom 5 minuter.

Ang träffen den 9-e så kan inte jag eftersom jag inte har körkort och det är långt ifrån där vi bor,skulle kunna ta tåg givetvis men eftersom vi har så mycket möten av olika slag runt trollet och särskilt nu är det mycket så blir det inte många timmar över.
Hade det varit närmare så hade jag hunnit,jag är jätteledsen över det eftersom jag så gärna både behövt och sett fram emot att få träffa er :? :littlesad
 
Löst med att få åka med en vänlig själv av oss hör inne...ska försöka se till att kunna åka men det bör gå!
 
Men Fiaflopp!
Då försöker vi boka nästa träff i din stad istället! Blir det bra tror du? Annars så vet jag att en av dem som nog kommer, det fam.hem. bor inte långt från dig och jag kan i så fall höra om hon inte kan hämta upp dig. Men jag förstår dig om du har mycket runt om dig också. Hör av dig igen isf!
Lycka till med ert Troll också o soc. o allt som kommer bli.
Kanske det vore tryggast för Trollet om det blev ett mer tvingande beslut som LVU? Då har ju Trollet den tryggheten i ryggen?
Jag förstår eller har tolkat det som att det är på ungefär ett sånt vis du har tänkt dig det hela.
Hoppas att du har ett bra soc. som lyssnar på dig!
Kram från MGB
 
God morgon:)

Ja jag blev kontaktad av en vänlig själ som finns i närheten av mig så om jag får tid/ork så åker jag med den 9-e :bow

Soc ja...den ena är ledig på Måndagar och den andra är på tjänsteresa hela dagen,passande nog :bounce:
 
God morgon igen!

Vi är lite frustrerade på soc faktiskt,kan någon svara mig på om dom har bestämanderätt på att avsluta en kontakt ang droger som vi knappt påbörjat?
HUR kan dom säga vad VI SOM FAMILJ behöver för att fungera?
Det gjorde dom i alla fall,dom har bestämt bakom ryggen på oss att det inte ska vara fortsatta samtal med proffessionella människor för att trollet ska få stöd och hjälp i sin situation och för att bygga upp ett förtroende för oss igen.
Nej,det var tydligen inte bra!

Trollet själv vill ha hjälp då h*n inte riktigt vet hur h*n ska bygga upp ett förtroende för oss igen,dessutom så umgås trollet med den som gav drogen till h*n dessa gånger som det hänt( går i samma skola) och vi VET att detta finns tillängligt dagligen bland barnen,sjukt? JA!!!
Tilläggas kan även att h*n är kär i denne också och hur lätt är detta att styra upp så det går rätt väg utan proffessionell hjälp?
Less och väldigt trött :bounce: :?
 
Men fy bubblan! :cry:
Precis som det inte är nog som det är....Soc ska väl hjälpa....inte stjälpa!
Om dom tycker att kontakten är "fel" ska dom väl ändå ta upp det med er innan nåt görs!!!Snacka om att omyndigförklaras...... :evil:
 
Ja EJE,precis de rätta orden var det,omyndigförklaras...precis så känns det!

Detsamma gäller detta umgänge känner jag,det är så mycket prat om umgänge så jag vet snart varken ut eller in ( alla ansvariga säger olika saker ang detta) och om inte vi som vuxna gör det hur ska då BARNET som det ju faktiskt handlar om förstå,hur ska h*n någonsin kunna tillåta sig att slappna av och käna sig fullständigt trygg med oss?
Det gör mig ledsen måste jag säga,h*n känner sig som en boll som vi vuxna kan rulla åt det håll som passar oss.

Vi har tack och lov BUP och socialsekreteraren ( placeringsansvarig tack och lov) med oss,det är familjehemssekreteraren som är otydlig och ser endast det som står i papper och påminner oss varje dag,varje gång vi pratar att det är en frivillig placering...så vi VET det men det gör ju saken inte mer hållbar eller fungerande för det!
H*n berättar mer och mer vad som egentligen skedde under umgänget senast och fy så det känns,bland annat så hade bio spottat trollet i ansiktet och kallat h*n för könsord samtidigt.
 
Kommer inte skriva mera i denna tråd,inte heller i någon annan.
Tydligen så anser vissa av er att jag ger utelämnande info vilket jag inte gjort då jag inte nämt namn,ort eller liknande.
Jag trodde ett tag att detta var ett forum för ventilation men jag hade kanske fel.
Infon jag lämnat ut handlar om det som händer i våran familj just nu och den innefattar inga namn eller platser så vad är egentligen tillåtet för er att skriva undrar jag,för att det ska accepteras.
Flera trådar innehåller känsliga ämnen,inte bara denna som jag råkade skriva men det är det ingen som reagerar emot,märkligt.

I alla fall så tackar jag för stödet jag hittills fått men nu får ni ingen mera info och jag får inget mera stöd.
 
Men vadan detta. Har du fått PM om det? Har inte hört nån säga ngt om det.

Jag har nyss hittat hit, efter att mkt varit på FL. Här känner jag att det är mer seriöst, och inte dessa påhopp som det är i tråden på FL.

Hoppas du stannar kvar.
 
Fiaflopp sa:
Kommer inte skriva mera i denna tråd,inte heller i någon annan.
Tydligen så anser vissa av er att jag ger utelämnande info vilket jag inte gjort då jag inte nämt namn,ort eller liknande.
Jag trodde ett tag att detta var ett forum för ventilation men jag hade kanske fel.
Infon jag lämnat ut handlar om det som händer i våran familj just nu och den innefattar inga namn eller platser så vad är egentligen tillåtet för er att skriva undrar jag,för att det ska accepteras.
Flera trådar innehåller känsliga ämnen,inte bara denna som jag råkade skriva men det är det ingen som reagerar emot,märkligt.

I alla fall så tackar jag för stödet jag hittills fått men nu får ni ingen mera info och jag får inget mera stöd.

Inte ska du sluta skriva!!!
Har inte skrivit i tråden ännu men läst den och en del känner man igen sig i. Man tror att man har stöd och sen helt plötsligt så dras mattan undan en å så står man där ensam. Hur många av oss känner inte igen det? Att kämpa i motvind är något som man får bli en expert på :evil: Det ska såklart inte vara så men så är det ofta enligt vad jag själv erfarit.
Du kämpar på duktigt med trollet trots alla motgångar och knäna är nära backen, men så kommer en dag en liten ljusglimt och man får kraft att stå på bena ett tag till.

Här kommer en dans för ditt jobb med trollet, slänger in en applåd också!!!
:banan: :banan: :bounce: :claphappy:

Ge inte upp!! Solen kommer snart fram bakom molnen och vi som skriver i tråden är ju här och stöttar.

Kramar från Sara
 
Tack för era ord,det värmer!
Uppenbarligen är det någon eller några som tar illa vid sig av sanningen och verkligheten.
Detta är verkligheten för oss tyvärr,det jag har skrivit är en bråkdel av vad som egentligen skedde och sker, ingen vore gladare än jag om jag inte hade något sånt att behöva ventilera om.
Det upprörde mig att jag inte verkar ha samma rättighet som andra att ventigera och jag trodde och hoppades att jag skulle kunna få det här eftersom det ÄR mycket med vårat uppdrag!

Säger samma som Turnit att jag bytte till detta forum från familjeliv eftersom jag kände och upplevde detta som mera moget forum men kanske var det fel?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp