Äntligen Fredag!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Äntligen fredag!

Veckan är avklarad alla är nöjda och glada nu återstår bara fredagsmys :claphappy:
Ikväll blir det en god köttbit, riktigt god sallad med feta ost i, hemgjord klyftpotatis för den som vill.
Mys i soffan med tända ljus och lite poppisar!

Ha en himlans trevlig fredag kväll!
:wink: C
 
Ett glas gott rött till och kvällen är gjord :angel
Synd bara att jag sitter ensam några timmar till, Gubbens jobbarhelg :cry:
 
....Idag är det ju inte fredag, men väl dock en osndag, så något gott får det bli ikväll trots allt!
Barnen är i skolan och dagis och jag tänkte passa på att unna mig några timmar i egentid. Jag tänker åka till stan och handla till mig själv, hör och häpna till mig själv :claphappy: bara jag!
Kanske något julfint, lite måste kläder, kanske något festligt...ska gå o strosa och titta på julpynt i lugn och ro, bara jag!

Prova ni också vet ja!(när tillfälle ges villsäga)
Ha en bra dag Carina!
 
mammac sa:
....Idag är det ju inte fredag, men väl dock en osndag, så något gott får det bli ikväll trots allt!
Barnen är i skolan och dagis och jag tänkte passa på att unna mig några timmar i egentid. Jag tänker åka till stan och handla till mig själv, hör och häpna till mig själv :claphappy: bara jag!
Kanske något julfint, lite måste kläder, kanske något festligt...ska gå o strosa och titta på julpynt i lugn och ro, bara jag!

Prova ni också vet ja!(när tillfälle ges villsäga)
Ha en bra dag Carina!

Tanken är god och..........
Jodå, jag har försökt!
Men vad slutar det oftast med?
Kassarna jag har med mig hem är fulla av allt möjligt till alla andra........
UTOM mig :angel

Men egentiden, och nöjet i att göra det, DEN kan inge ta ifrån mig! :claphappy: :rollhappy:
 
:banan: :banan: :banan:
Sitter här och funderar på vad vi ska göra idag! Behöver åka till stan och handla...tror jag gör det imorgon istället. Kanske en promenad?

Vår minsta ska baka en kaka och ta med sig till Kusinerna som ska vara barnvakt ikväll, vår mellan ska på party i stan, så vi tänkte faktiskt passa på att gå på bio. Änglagård 3, med efterföljande middag på restaurang. kl 21.00 är frigången slut och vi ska hämta partypinglan.

Imorgon har vi bjudit hem vänner på Fondue kväll...Ska bli jättekul, så längesen vi sågs.
Fullbokad helg, men som sagt nu kommer nog snart vår placering så det är lika bra att köra på innan h*n kommer, då blir det andra bullar!

Ha en trevlig helg alla, unna er något gott eller mysigt!
mammac
 
Jaa äntligen fredag!

Så skönt och mysigt. Här blir det en ganska lugn helg för en gångs skull. Liten kommer i morgon (vi håller på och skolar in) så vi tar det lugnt ikväll. Vi ska göra hemgjord pizza och en god sallad till och så givetvis ett eller två glas rött vin till, mums, längtar redan. :D

När kommer er lilla :angel: mammac? Vår kommer om ca en vecka.
 
Fredag här med!!! :wink: En mycket lugn kväll med varmt te, pyjamas, barnfilmer och alvedon...vi har drababts av feber och allmänt illabefinnande. Själv har jag lunginflammation och övriga familjen håller på att hämta sig efter sina feberdagar och slemkräkningar och epilepsianfall. Ingen jättekul kväll alltså, men morgondagen kommer ju....och då kanske vi är piggare. Förhoppningsvis...just nu känns det som att det ena avlöser det andra hela tiden. Förlåt om jag klagar, men lunginflammation soh tre timmar på jouren idag har fått mig att bli lite trött....
 
Hej på er!
Idag har jag varit hos frissan på morgonen, provade en ny inne i Södertälje...det blev lite mkt rött kan man säga :rollhappy:
Det är bättre att gå där man är van, men det var fullt :evil: Får väl ha flätor tillsvidare :rollhappy:

Jag behöver några tips (jag har idétorka) på något gott och enkel fredagsmat (inte tacos den kan vi;)) som vi kan sno ihop när jag kommer hem.
Gubben jobbar kväll så det blir bara vi...
Vad äter ni andra i morgon?

trevlig helg!
Från en blondin till en randig tomat
/Carina :banan:
PS fick en fråga om 2 helgbarn igår...ska fundera på det.
 
Barnen har lagt upp önskemål om "bokstavsmat".
Alltså att vi ska äta maträtter efter alfabetet....måndag A, tisdag B o s v.
Igår, på C, gjorde vi citronlax.
Laxbitar som stektes med citronolivolja, upplagda med stekt sparris (som höll tyst när den hamnade i pannan :wink: ), stekta champinjoner och räkor med citronrasp på och till detta kokt potatis.......
MUMS!
Barnen glufsade så faten blev helt rensade!!!!!
 
Hej mammac

Varför inte en kycklingwook till fredagsmyset, snabbt enkelt och rysligt gott, :banan:
hade Stockholms gäster i veckan och bjöd dem på detta....

lycka till
 
Tack för jättebra tips! Låter lika mumsigt båda två,nu ska jag bara bestämma mig :rollhappy:
Kul med bokstavsmat :claphappy:

Fick en överraskning igår kväll, barnvakt är ordnad....Imorgon åker gubben o jag till Åland, med Cinderella, gäller att passa på innan vi får några små!
Trevlig Helg!
 
Hahahahah.....inte enbart :angel
Det gäller ju att ha fantasi också...........
A:s special (favvismackor med MASSOR av rödbetssallad och kalvsylta/köttbullar)
Bacon (fläsk :angel ) och löksås
Citronlax
Dragonbiff m stekt potatis
Egengjord hamburgare :angel :wink:

Fundrar redan på nästa vecka f g h i j ................. :?
 
Nästa vecka kan se ut så här-F fläskkotlett,G-grillkorv o mos,H-hälleflundra,I-italiensk soppa(minestrone) J-jasmineris med något gott till,K-kalops,L-lasagne.
 
BRAVO, tack för hjälpen :claphappy:
Men F blir fläskkorv och rotmos, en av barnens favoriter

Kalops var länge sedan jag gjorde, DEN ska jag dock komma ihåg ;)
 
Bruna bönor älskas även här men det pågår frysrensning parallellt med bokstäverna.
Och där ligger rimmat kött som ska få gå med Fläskkorven till rotmoset ;)

M är också spikat sedan start av barnen.
Musslor, dom är galna i vitlöksgratinerade musslor!!!
 
:claphappy: Helt underbart!!
Det där ska vi anamma.

Vi var på ålandsbåten i lö-sö och där serverades allt annat utom fläsk m löksås, rotmos mm, annat gott fanns dock att tillgå.
Idag är jag trött, ont i dom lurviga dansbenen :rollhappy: men kul var det...får vila idag medans kidzen är i skolan.

Lycka till med alfabetet. Jag ska absolut föra in det, det vore ju toppen kul att ha på dagismenyn :idea:
Carina
 
men vad roligt det låter... förstår att du är trött :razz:

mammac sa:
Vi var på ålandsbåten i lö-sö och där serverades allt annat utom fläsk m löksås, rotmos mm, annat gott fanns dock att tillgå.
Idag är jag trött, ont i dom lurviga dansbenen :rollhappy: men kul var det...får vila idag medans kidzen är i skolan.

Carina
 
Vi har bokat en kryssning till Helsingfors med barnen nu på sportlovet!
Dom ÄLSKAR det!
Blir precis lagom att göra något mysigt ihop innan liten kommer!
Sedan får vi nog hålla oss lugna tills husvagnen kommer ut igen................
 
Det blir ju perfekt. Och sen vagnen... vi är ju några stycken som har vagnar.... :wink:
vi ska ev till Lysingsbadet till sommaren...



honey sa:
Vi har bokat en kryssning till Helsingfors med barnen nu på sportlovet!
Dom ÄLSKAR det!
Blir precis lagom att göra något mysigt ihop innan liten kommer!
Sedan får vi nog hålla oss lugna tills husvagnen kommer ut igen................
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp