Äntligen Fredag!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra sommarplaner ligger åt Legoland.
Börjar bli "sista momangen" med bio....................

Vi får se med tanke på omständigheterna :angel :smirk:
 
Här är det skidåkning i Österrike nu till sportlovet som gäller och sen sol och badsemester på Mallorca eller Italien till sommaren. Vi är just i tagen och bokar och bestämmer oss för vilket det blir. Vi älskar att resa och reser på semester i alla fall två ggr om året.

Lill :angel: får hänga med på det och det kommer nog att gå bra med tanke på hur h*n är (verkar vara).
 
Våra barn nöjer sig med Sverige för skidåkningen än så länge.
Men den dagen kommer när vi far utomlands även med det.
Vi reser också mycket och har gjort klart det för soc från början.
Det KAN ju bli problem med det eftersom ett LVU bara är giltigt i Sverige.

Men men, den dagen den sorgen!
Vi får se när det blir aktuellt!
 
Ja det är samma för oss, ett villkor för att vi överhuvudtaget skulle bli familjehem var att vi kan fortsätta resa som vi brukar göra och det har soc gått med på, vi får ersättning för det placerade barnets resor.

Ja det där med LVU, vilket gissel... vi är mitt i att ordna med det nu, ett särskilt papper måste utfärdas så att inte de biologiska föräldrarna ska kunna komma och hämta barnet.
 
Jahapp! då är vi här igen...Fredag!
Planer för helgen: Ut och rumla runt i snön, korvgrillning, varm choklad, rosiga kinder. Bra motion att dra pulka :D
Måste även städa i helgen, ska jobba hela nästa vecka!

Idag blir det tacosallad m guccamole och ett glas rött till middag!...Goda ostar, salami till let´s dance.

Vad och hur gör ni andra?
Carina
 
hej mammaC!
Låter som om er helg blir fullspeckad :wink:

Här är det först hockeyskola i morgon och på söndag simskola. Städning står oxå på schemat och det är verkligen inte min favvosysselsättning 8)
Svärisarna kommer i morgon och sen ska jag påbörja mitt nya projekt. En stor vindsgarderob ska göras om till ett gästrum. Mysigt med snedtak och små fönster... har en väldigt klar bild över hur det ska se ut så nu gäller att mannen förstår vad han ska snickra ihop för att hyllan/sänggaveln ska passa in i hörnet.

ha en go helg!
kram
 
Hej på er alla!
Jag tog fram den här gamla tråden igen jag behöver muntras upp!
Regn regn regn, när ska vi få bättre väder??
Tänkte solsken och grill ikväll men nejdå.
Snälla lägg in ett mumsigt fredags middagstips att dela med oss härinne!
Trevlig helg!
 
jaha du.. middgstips... så långt i min planering har jag inte kommit ännu. Nödlösning hos oss när det tryter på fredag eller lördag så brukar det bli tacos. Ungarna älskar det och är gärna med och skär ner sallad mm och dukar fram.

Annars var det ju kul att du lyfte tråden igen.

Kan ju meddela att mitt fina gästrum som blev klart numera är sovrum till äldste sonen som bara konstaterade att detta är mitt rum nu :bow det tolkar jag som ett gott betyg på jobbet vi la ner. Så nu står jag med hans stora gamla sovrum tomt... passar ju bra om jag ska in och joura fram igenom. Rummet är stort - ca 18 m2 så det får göras om till 2 sovplatser.

Ha en go helg alla!!
 
Lövbiff fylld med skinka, skivad ost och och lite dijonsenap.
Vik på mitten, salt och peppra, stek och häll på valfri mängd grädde.
Smaka av med salt, peppar, senap, soja och lite gelé (det går lika bra med jordgubbssylt upptäckte jag när jag inte orkade gå ner i källaren och hämta ny gelé :angel :wink: ) för sötman.

Mums med grönsaksris som kan suga upp all goa såsen :banan: :rollhappy:
 
Kokt ris som blandas med ärtor/majs/paprikablandning (finns alltid i frysen).
Eller de grönsaker vi har hemma för tillfället...............
Det som är bra med det är att barnen äter grönsakerna utan att knota.......... :banan:
Fast våra barn äter i o f s ALLT :claphappy:
 
barnen här äter mycket men inte allt, men Bolibompa - påverkan kan vara bra.... :razz: . Där odlar de nu grönsaker och får barnen att skicka in bilder på och brev där de berättar om hur de tycker att olika grönsaker smakar..... Dert har fått lite fart här i vårt hem!!! :claphappy:
 
Ännu en bra sak med BOLIBOMPA: 07.30 får de fart med kläderna här de dagar vi har tv.n på....för då är det KLÄDRACE! Och programledaren får ju inte vinna.... :wink: Så var det även denna fredagmorgon... Vi kom i tid till förskola och möte och ja, här hann vi klä på oss före killen på tv.n :rollhappy:
 
Kan ju vara bra för vissa.
Vi tillhör dom där TVn absolut inte kommer på på morgonen!
Den är till för lugn och ro med lugn frukost tillsammans runt bordet.

Sista plac som kom från jourhemmet var fullständigt fixerad vi TV.
Skulle se Bollibompa HELA tiden.
Med mycket jobb fick vi ner det till kvällarna och på slutet frågade han över huvudtaget inte efter TV!
Vi har förstått att jouren hade det för att "få vila", det var en intensiv liten :angel:
Personligen så är det bland det värsta jag vet när TVn står på "slentrianmässigt".
 
Puff puff, uppåt med denna tråden :rollhappy:
Imorgon är det redan dags, tank vad fort det går en vecka!

Vad blir det för mat? sa barnen...

Ja...inte tacos!

??
 
Vet inte vad jag ska hitta på till ikväll.............
Gubben jobbar till fyra och vid 19.30 ska vi sätta oss på tåget hela familjen för en helgutflykt till Stockholm.........
Ska ta en sväng till affären och se vad som kan fresta så vi håller oss mätta under resan!
 
Vi har en, två, tre, fyra- fyra sjuka :angel: :angel: här hemma idag så det blir till doktorn med oidentifierade prickar hos en :angel: och sedan storpack med glas och soffan resten av dagen/kvällen.

Vad är det på TV en fredag?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp