Har haft möte med soc idag och blivit utfrågad ännu en gång trots att vi samarbetat med denna kommun under 4 år och vi är utredda och har 15 års erfarenhet. Fick förklaringen att de måste ställa dessa frågor igen när vi nu vill ta emot ett barn till. Ok, inga problem för mig, jag är van. Efter ett tag så kom ett påstående från en av soctanterna om vi tyckte att man kunde vara ett bra familjehem trots att en eller båda familjehemsföräldrarna är överviktiga. Ja, vad svarar man på det när man som jag faktiskt är överviktig :? Jag är annars en person med ganska bra självkänsla trots min övervikt men jag fick plötsligt en tankeställare, kan det vara därför vi inte fått någon placering trots att vi väntat i ett år och anmält intresse till så många kommuner :? Vad tror ni? Kanske flera soctanter i de andra kommunerna som varit här på besök också tänkt att de inte kan placera ett barn här pga av min övervikt fast de inte har velat säga det rakt ut. Ska tillägga att jag inte har några hälsoproblem i övrigt, jag tränar och är mycket fysiskt aktiv så jag vill inte påstå att min övervikt begränsar mig i mitt dagliga liv, men faktum kvarstår att jag väger ca 20 kg för mycket :littlesad Kanske är det tokigt att ta emot ett barn just nu, kanske bättre att försöka banta än en gång. Men vad händer med de familjehemsföräldrar som röker eller snusar eller kanske gillar att dricka ett glas vin en fredag vilket jag aldrig gör. Hur stora krav är det egentligen rätt av soc att ställa på oss familjehem????Just ikväll känner jag mig ganska vissen och skönt att bara få skriva av sej och hoppas få några av era åsikter om detta. Nu får jag nog gå och tröstäta lite choklad :wink: :wink: :wink: