Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Katten sa:En hemsk tanke slog mig plötsligt: är det vi som famhem som ska stå för personförsäkring för plac, eller ligger det på soc???
Snälla upplys mig!!!
KRAM
Katten
Katten sa:Ska även kolla upp det där med vem det är som blir förmånstagare... samtidigt, att bioföräldrarna är förmånstagare kan väl bara gälla om det är en sol-placering... låter konstigt att det skulle gälla vid lvu-placeringar???
I alla fall. Som sagt: TUSEN TACK till er alla!!! :bow
/Katten
Katten sa:ja men... bioföräldrarna är väl fråntagna vårdnaden vid lvu?? Eller? Hmmm inser att jag visst har ytterligare kunskapsluckor här... hade fått för mig att det är soc+familjehemmet som på nåt sätt är kombinerade vårdnadshavare vid lvu-plac... men ju mer jag tänker efter desto osäkrare blir jag...
Hm
KRAM
Katten
Trygga Rekan sa:Men vad är vitsen att sitta och betala en extra sjuk och olycksfalls försäkring (eller att soc betalar)
Det en försäkring kan ge vid eventuell skada eller sjukdom, är ekonomisk kompensation. Den slanten betalas ut till bioföräldrarna. Man kan ALDRIG betala en försäkring för någon annan och få utfallet.