Ur ett personligt perspektiv håller jag med om att regregera läker och helar , att få gå tillbaka och hämta upp delar man blivit förvägrad ger mer än man tror . Jag tror inte det är bara den emetionella delen som ges chans att växa då utan även många andra delar man inte tänker på . T ex påverkar den fysiska utvecklingen talet och tvärt om .
Jag fick chansen att göra den resan i kombination med annan hjälp och det hjälpte mig komma vidare och framförallt bli hel . Men det måste få ske i trygghet utan avbrott , att det som finns runt om inte plötsligt rycks undan eller nya saker slängs in helt plötsligt , ev för att inte utvecklingen sker i den takt soc anser eller liknande . Jag hade tur , mina fosterföräldrar var starka och gav mig en kombination av tillåtelse att "vara barn" och stärka självkänsla , självbild , självförtroende i tryggheten av att jag visste att oavsett vad så ändras inte mina hemförhållanden . Den trygghet jag behövde för att släppa ner garden :wink: . Det är ett större steg än folk generellt tror . Ungefär som att be en höjdrädd hoppa fallskärm .
Bara en liten sak , ta inte illa upp nu . Du kan inte ge en ny barndom , minnena och känslorna som minnena väcker sitter där hur du än gör , men genom detta ger du

förmåga att fylla på det som fattas , att bearbeta , acceptera , förlåta och framförallt tillstånd att älska sig själv .
Ber om ursäkt om jag trampar över nån gräns eller är för luddig för att förstå .
Är det något som behöver förklaras så säg till .