Efter tre veckor har vi nu landat i det lite och får nu låta utredningen ha sin gång..... men hjälp vad mycket man ska stå ut med!!!! Nya samtal, kontakter med skola, förskola, sjukvård och säkert med några till ska genomföras, och plötsligt känns det som att vi inte kan veta vem vi kan lita på. :? Anmälaren har en maktposition i vårt fall och det gör det hela lite skrämmande. Soc och vi är lite inne på att bio kan ligga bakom kanske, men vi vet ej...bioföräldrarna har blivit så medgörliga och trevliga de senaste veckorna....Vi var mitt uppe i en vårdnadsöverflyttning, men nu har den fått frysas...för vem vågar flytta ett barn till några som blivit anmälda för att missköta ett barn??????? Vi vet att anmälan är ogrundad, men Gud, vad vi vänder och vrider på oss själva, på det vi gjort och det vi gör..... Allt kan misstolkas, all kommunikation kan tolkas..... :littlesad .
Vi har också fått veta att även när- om? vi frias från anklagelsen så måste bio få reda på att vi blivit anmälda....undrar hur den fortsatta kontakten blir och vad det kan göra med dem - ocn med oss och vårt samarbete, hur mycket kan det påverka allting negativt, hur mycket kan de vända det emot oss i alla sammanhang? Just nu är jag mest ledsen och önskar att det är klart, min man är mest irriterad, tja, snarare arg.... :x