Javisst är det ju så, att det kan vara mycket komplexa uppdrag när det handlar om syskonplaceringar. Vi hade en syskonplacering förut, det var mycket krävande, barnen var så olika, hade så enormt mycket behov och av så varierande slag. Barnen hade dessutom inte alltid bott tillsammans, eller rättare sagt, barnen hade haft det enormt rörigt på varsina håll och den ryggsäcken kom dem med, när sedan soc. beslöt sig för att avbryta uppdraget så flyttade dem först på barnen till ett annat fam.hem. men sen fick vi veta att dem hade delat på syskonet igen. Så vi får väl se hur länge den negativa trenden kommer hålla i sig. Säger bara, stackars dem barnen, det gör ont än idag. Men jag märker nu att jag spårar ur från trådstartens ämne.
I vårt fall hade vi ett högra arvode för det ena barnet än det andra, det var däremot inget sagt om ett högre arvode för att det var syskonplacering i sig. På sikt tänkte soc. höjja arvodet sa dem, men dem var inte däääääär ännu som dem uttryckte sig.
Jag sket i det faktiskt, det var så fullt upp med barnen och det var det jag fokuserade på. det fanns inga pengar i världen som hade kunnat ersatt den smärta vi upplevde när barnen flyttade.