Astrid Lindgrens Värld Träff!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ev kommer vi oxå - beror dock på om vi får tag i en husvagn. :angel Har en på G men inget är klart och innan dess ropar jag inte hej :smirk:
 
Adal sa:
Ev kommer vi oxå - beror dock på om vi får tag i en husvagn. :angel Har en på G men inget är klart och innan dess ropar jag inte hej :smirk:


Kul!!! Hoppas det går i lås med vagnen. Vad är det för vagn?? Nyfiken i en strut är jag... :D
 
hmm måste fundera ... :angel vilket minne jag har...
hehe.. det är en Solifer Arctic 55t.. tror att den kan bli bra som första vagn.
Affären är inte riktigt i lås ännu så därför vågar jag inte riktigt planera.


Turnit sa:
Adal sa:
Ev kommer vi oxå - beror dock på om vi får tag i en husvagn. :angel Har en på G men inget är klart och innan dess ropar jag inte hej :smirk:


Kul!!! Hoppas det går i lås med vagnen. Vad är det för vagn?? Nyfiken i en strut är jag... :D
 
Adal sa:
hmm måste fundera ... :angel vilket minne jag har...
hehe.. det är en Solifer Arctic 55t.. tror att den kan bli bra som första vagn.
Affären är inte riktigt i lås ännu så därför vågar jag inte riktigt planera.


Kul!! :claphappy: Vår första vagn var en Solifer 530 -78.....Ganska häftigt ekipage var vi...stor snygg Toyota previa och denna gamla vagn...men vi klarade oss genom tyskland, Frankrike och Luxemburg med den. Sen insåg vi hur bitna vi var, sålde den och köpte vår fina Wilk...490. Dock skulle jag gärna byta upp mig till en Wilk 650...så mkt bättre kök!!

Lycka till med husvagnen!!! Har nån av er levt i vagn tidigare?

Hos oss var det min man, men önskan har alltid funnits hos mig att få dra vagn.
 
nej.. levt i vagn har vi inte gjort - vi har varit ute 1 gång för länge sen med en 5 v baby (stora sonen) och 2 lite mellanstora barn (makens sen tidigare). Fick låna en vagn av en jobbarkompis - vi var borta i 9 dagar. Hade jättemysigt då det var kanonväder.

Efter detta har vi roat oss på hotell och hyrda hus i Tyskland där vi oftast varit. Eller i lägenheter på feriecenter... kul det med ... men nu vill vi på billigare sätt komma ut och se mer. Så intresset har väl smygit sig på kan man säga :D

Jag kan riktigt se bilden framför mig när ni susar fram med den gamla vagnen... :wink: Kul att intresset höll i sig och att ni bytte upp er. Jag hoppas att vi kommer att gilla det också - framför allt att killarna kan lära känna barn från olika platser och leva livet :banan:
 
Hej på er!
Jag blir riktigt avundsjuk kan jag säga på ert husvagnsprat. Jag har underbara barndomsminnen från husvagnssemestrarna och det är nog en av mina drömmar att vi en dag ska få råd att köpa en husvagn.
Då vill jag få passa på att tipsa om en fin gammal camping som ligger faktiskt vid havet precis, men fortfarande med så mycket vacker natur bevarad.
Campingen är äldre, men det finns så klart alla hygieniska bekvämligheter, men den är oexploaterad och ibland är det faktiskt väldigt skönt att få komma till sådana ställen (tycker jag).

Campingen heter Vita Sand, är belägen vid Hagby, lite mindre än 2,5 mil söder om Kalmar. Finns badstrand och allt, samtidigt som man badar kan man titta på både bron och Öland.

Det är relativt humana priser på den här campingen så jag kan rekommendera den! Det blir absolut mycket billigare att bo där än på någon camping på Öland kan jag lova! Ändå så nära.....

Min sambos morfar som är en infödd smålänning och till åren kommen frågade oss om Vita Sand fanns på kartan överhuvudtaget. Haha, han är härlig den gamle mannen!

(Jag äger och driver inte campingen själv om nu någon tror att jag försöker göra reklam, jag vet inte ens vem som gör det heller, utan det här var bara ett tips på ett bra ställe att campa på till humant pris. Kanske kan passa nu i dessa kristider!
 
Bra tips på campingar är alltid välkommet. Jag vill inte heller ha så där himla modernt/exploaterat med mycket folk runt mig. Tycker att semestern ska vara lugn och skön - när man vill ha mycket omkring sig så söker man sig dit där det är liv och russel.

Ska absolut lägga Vita Sand på minnet.
Vi var i Västervik när sonen var bebis.. det jag skrev om ovan.

När vi ändå är inne på detta så undrar jag om campingar utomlands fast jag kanske ska lägga det som en egen tråd annars blir det knasigt.
 
Så kul att vi blir fler och fler. Då får man väl anta att ni fick tag på en vagn. Vi har precis köpt en husbil så vi är nöjda vi med. Ha det bra.......
 
ja.. vagnen blev vår :claphappy: så nu planerar vi sommarsemestern för fullt med både ALV och Legoland :angel :D
 
Adal sa:
Tack Turnit - nu ska vi bara lära oss att sätta upp vårt stora förtält 8) :oops:

Tillåt mig att le lite.... :angel Ett råd...gör det hemma i lugn och ro....gör ni det första gången på en camping lär ni ha åskådare....*LER*

När vi kom med vår nyare husvagn till en camping för ett tag sen så sa vi det att det var första vändan. Jaha sa en gube....då får jag ta min stol och komma och titta...log stort mot oss....Tills vi sa att det var första vändan med nya vagnen men att vi var vana campare....Då gick han iväg......Tji fick de för det!! :banan:
 
Ungefär samma reaktion vi får när gubben kör in på campingen för att sedan stanna, lämna över ekipaget till mig och låta mig backa in vagnen :rollhappy: :banan:
Det är mer än EN karl som blivit snuvad på nöjet............. :angel
För det är ALLTID dom...................
 
Du får gärna le.. :wink: kul om man kan roa någon :claphappy:
Jo.. vi har tänkt att träna hemma minst 1 gång. Säljaren till vagnen sa att pinnarna är bra uppmärkta 8) :angel så vi får väl se om vi behöver märka om dom. Ska tydligen vara ett stooooort tält (bungalowtält) ser himla stort ut på bilderna bara så ja... hehe säger jag bara.

Tur att NI var vana - inte alltid så kul med gubar som vill roa sig. Fast det kanske inte finns så många andra nöjen för en del :oops:

Turnit sa:
Adal sa:
Tack Turnit - nu ska vi bara lära oss att sätta upp vårt stora förtält 8) :oops:

Tillåt mig att le lite.... :angel Ett råd...gör det hemma i lugn och ro....gör ni det första gången på en camping lär ni ha åskådare....*LER*

När vi kom med vår nyare husvagn till en camping för ett tag sen så sa vi det att det var första vändan. Jaha sa en gube....då får jag ta min stol och komma och titta...log stort mot oss....Tills vi sa att det var första vändan med nya vagnen men att vi var vana campare....Då gick han iväg......Tji fick de för det!! :banan:
 
Den é la go den :banan:
Gillar att du får ta över. Bra gjort att snuva dom på lite "glädje" :rollhappy:


honey sa:
Ungefär samma reaktion vi får när gubben kör in på campingen för att sedan stanna, lämna över ekipaget till mig och låta mig backa in vagnen :rollhappy: :banan:
Det är mer än EN karl som blivit snuvad på nöjet............. :angel
För det är ALLTID dom...................
 
Så har vi satt upp förtältet oxå :wink: lätt som en plätt :D :angel
Vi trodde att vi skulle behöva mååååånga timmar för att göra detta, tog 1 timma... inte så farligt tycker jag.

Hoppas att det blev rätt bara - såg ju bra ut och alla pinnarna satt nog rätt. Jaja... skulle vi få bjuda på ett gott skratt så är det ju bara bra. :D
 
Hej nu är det snart dax ska bli jätte roligt. Någon som har koll på hur många vi blir? Är bara nyfiken. Skulle vi grilla på fredag kväll eller?. Ha det bra alla vi ses snart.......
 
ahmi sa:
Hej nu är det snart dax ska bli jätte roligt. Någon som har koll på hur många vi blir? Är bara nyfiken. Skulle vi grilla på fredag kväll eller?. Ha det bra alla vi ses snart.......
hej Ahmi!

Helgona har nog lite koll - jag fick en siffra av henne för ett tag sen men vet inte om den förändrats. Vi var ganska många :razz:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp