Att tjäna pengar, va fult.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lite nyfiken på hur det har gått, blir ganska less då jag i år garanterat kommer få kvarskatt pga att jag förra året hade a-kassa :bounce: :? :cry: där ser man tydligt att det inte ens är att tänka på att söka jobb utanför hemmet och så ska det fan rent ut sagt INTE få vara!!!
 
visst är det tråkigt. inte konstigt att det är brist på Familjehem.

jag har träffat rätt personer och fått fram mitt budskap...........men inte går det fort i politiken.
 
jag har en fundering till ang detta med ekonomi och ledigheter

att vara tjänstledig från sitt jobb för att ta emot ett barn - den ledigheten behöver lagstadgas
Hänger ni med?

Om du ansöker om vanlig tjänstledighet så är den inte lagstadgad.. vilket innebär att du är utlämnat åt chefens goda vilja, har du tur så får du tjänstledigt 6 månader

Hade det funnits en speciell tjänstledighet som var lagstadgad just för att vara hemma med placerade barn... ja då hade chefen inte kunna hindra den ledigheten.

Kolla vanlig föräldraledighet - den kan chefen inte neka till men man behöver lämna in ansökan 2 månader innan ledighetens början, hur ofta vet man om 2 månader i förväg att man får hem en placering?

Liten tanke från mig.... :roll:
 
:claphappy: Mycket klokt inlägg Adal......
Det finns massor att reda i......och jag kan tycka HELA familjehemsbiten bör ses över ordentligt!!!!
 
Kommit något längre ännu?
Blir ganska regält irriterad för man säger att vi som familjehem "ska" vara vanliga familjer men hur i herrans namn ska vi kunna det då man inte KAN arbeta båda föräldrarna eftersom det ger endast restskatt och stress för dessa barn som faktiskt kräver och förtjänar det lugn jag kan ge dem med att vara hemma.
Nu har inte jag arbetat men väl haft a kassa och jag vet inte hur mycket det kan bli att betala i rest men är himla rädd för beskedet faktiskt och så ska det inte vara!
 
Adal sa:
jag har en fundering till ang detta med ekonomi och ledigheter

att vara tjänstledig från sitt jobb för att ta emot ett barn - den ledigheten behöver lagstadgas
Hänger ni med?

Om du ansöker om vanlig tjänstledighet så är den inte lagstadgad.. vilket innebär att du är utlämnat åt chefens goda vilja, har du tur så får du tjänstledigt 6 månader

Hade det funnits en speciell tjänstledighet som var lagstadgad just för att vara hemma med placerade barn... ja då hade chefen inte kunna hindra den ledigheten.

Kolla vanlig föräldraledighet - den kan chefen inte neka till men man behöver lämna in ansökan 2 månader innan ledighetens början, hur ofta vet man om 2 månader i förväg att man får hem en placering?

Liten tanke från mig.... :roll:
Eller så blir man av med jobbet :evil:
 
Mary sa:
Adal sa:
jag har en fundering till ang detta med ekonomi och ledigheter

att vara tjänstledig från sitt jobb för att ta emot ett barn - den ledigheten behöver lagstadgas
Hänger ni med?

Om du ansöker om vanlig tjänstledighet så är den inte lagstadgad.. vilket innebär att du är utlämnat åt chefens goda vilja, har du tur så får du tjänstledigt 6 månader

Hade det funnits en speciell tjänstledighet som var lagstadgad just för att vara hemma med placerade barn... ja då hade chefen inte kunna hindra den ledigheten.

Kolla vanlig föräldraledighet - den kan chefen inte neka till men man behöver lämna in ansökan 2 månader innan ledighetens början, hur ofta vet man om 2 månader i förväg att man får hem en placering?

Liten tanke från mig.... :roll:
Eller så blir man av med jobbet :evil:

ja det finns ju en del som blivit uppsagda :x :evil: och det suger...
 
Adal sa:
Mary sa:
Adal sa:
jag har en fundering till ang detta med ekonomi och ledigheter

att vara tjänstledig från sitt jobb för att ta emot ett barn - den ledigheten behöver lagstadgas
Hänger ni med?

Om du ansöker om vanlig tjänstledighet så är den inte lagstadgad.. vilket innebär att du är utlämnat åt chefens goda vilja, har du tur så får du tjänstledigt 6 månader

Hade det funnits en speciell tjänstledighet som var lagstadgad just för att vara hemma med placerade barn... ja då hade chefen inte kunna hindra den ledigheten.

Kolla vanlig föräldraledighet - den kan chefen inte neka till men man behöver lämna in ansökan 2 månader innan ledighetens början, hur ofta vet man om 2 månader i förväg att man får hem en placering?

Liten tanke från mig.... :roll:
Eller så blir man av med jobbet :evil:

ja det finns ju en del som blivit uppsagda :x :evil: och det suger...
Tur att man kunde börja att jobba som jourhem istället :claphappy:
 
Tänk Er själva att vara arbetsgivare åt en fosterhemsförälder. Någon som titt som tätt ska vara ledig med kort varsel utan förvarning som en gravidmage är.
JAG skulle inte vilja ha mig själv anställd. Det har passerat 10 barn i vår familj nu.

Detta är inte landets arbetsgivares ansvar, utan fullt och helt SOCIALFÖRVALTNINGEN.

Likställ oss med arbetare.
 
Trygga Rekan sa:
Tänk Er själva att vara arbetsgivare åt en fosterhemsförälder. Någon som titt som tätt ska vara ledig med kort varsel utan förvarning som en gravidmage är.
JAG skulle inte vilja ha mig själv anställd. Det har passerat 10 barn i vår familj nu.

Detta är inte landets arbetsgivares ansvar, utan fullt och helt SOCIALFÖRVALTNINGEN.

Likställ oss med arbetare.


Ha ha ja det var en bra jämförelse faktiskt...ingen skulle väl vilja ha mig heller då jag själv inte ens skulle vilja anställa mig med det som är runt familjen.
 
Trygga Rekan sa:
Tänk Er själva att vara arbetsgivare åt en fosterhemsförälder. Någon som titt som tätt ska vara ledig med kort varsel utan förvarning som en gravidmage är.
JAG skulle inte vilja ha mig själv anställd. Det har passerat 10 barn i vår familj nu.

Detta är inte landets arbetsgivares ansvar, utan fullt och helt SOCIALFÖRVALTNINGEN.

Likställ oss med arbetare.
Vissa räcker det med ett familjebarn för de gör allt för att få bort en.De sa rakt ut att de absolut inte tyckte att det var ok att vara ledig,men de hade inte så mycket val då det blev att jag fick vara hemma och vabba med intyg från bup.Det företaget skröt att de värnade om familjeförhållande,de tyckte att jag fick skylla mig själv som valt att bli familjehem.Jag svarade att det är valfritt att skaffa barn o adoptera med :twomad:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp