Det har gått bra. Ska träffas igen i januari. Jag kan PM dig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller så blir man av med jobbet :evil:Adal sa:jag har en fundering till ang detta med ekonomi och ledigheter
att vara tjänstledig från sitt jobb för att ta emot ett barn - den ledigheten behöver lagstadgas
Hänger ni med?
Om du ansöker om vanlig tjänstledighet så är den inte lagstadgad.. vilket innebär att du är utlämnat åt chefens goda vilja, har du tur så får du tjänstledigt 6 månader
Hade det funnits en speciell tjänstledighet som var lagstadgad just för att vara hemma med placerade barn... ja då hade chefen inte kunna hindra den ledigheten.
Kolla vanlig föräldraledighet - den kan chefen inte neka till men man behöver lämna in ansökan 2 månader innan ledighetens början, hur ofta vet man om 2 månader i förväg att man får hem en placering?
Liten tanke från mig.... :roll:
Mary sa:Eller så blir man av med jobbet :evil:Adal sa:jag har en fundering till ang detta med ekonomi och ledigheter
att vara tjänstledig från sitt jobb för att ta emot ett barn - den ledigheten behöver lagstadgas
Hänger ni med?
Om du ansöker om vanlig tjänstledighet så är den inte lagstadgad.. vilket innebär att du är utlämnat åt chefens goda vilja, har du tur så får du tjänstledigt 6 månader
Hade det funnits en speciell tjänstledighet som var lagstadgad just för att vara hemma med placerade barn... ja då hade chefen inte kunna hindra den ledigheten.
Kolla vanlig föräldraledighet - den kan chefen inte neka till men man behöver lämna in ansökan 2 månader innan ledighetens början, hur ofta vet man om 2 månader i förväg att man får hem en placering?
Tur att man kunde börja att jobba som jourhem istället :claphappy:Adal sa:Mary sa:Eller så blir man av med jobbet :evil:Adal sa:jag har en fundering till ang detta med ekonomi och ledigheter
Hänger ni med?
ja det finns ju en del som blivit uppsagda :x :evil: och det suger...
Trygga Rekan sa:Tänk Er själva att vara arbetsgivare åt en fosterhemsförälder. Någon som titt som tätt ska vara ledig med kort varsel utan förvarning som en gravidmage är.
JAG skulle inte vilja ha mig själv anställd. Det har passerat 10 barn i vår familj nu.
Detta är inte landets arbetsgivares ansvar, utan fullt och helt SOCIALFÖRVALTNINGEN.
Likställ oss med arbetare.
Vissa räcker det med ett familjebarn för de gör allt för att få bort en.De sa rakt ut att de absolut inte tyckte att det var ok att vara ledig,men de hade inte så mycket val då det blev att jag fick vara hemma och vabba med intyg från bup.Det företaget skröt att de värnade om familjeförhållande,de tyckte att jag fick skylla mig själv som valt att bli familjehem.Jag svarade att det är valfritt att skaffa barn o adoptera med :twomad:Trygga Rekan sa:Tänk Er själva att vara arbetsgivare åt en fosterhemsförälder. Någon som titt som tätt ska vara ledig med kort varsel utan förvarning som en gravidmage är.
JAG skulle inte vilja ha mig själv anställd. Det har passerat 10 barn i vår familj nu.
Detta är inte landets arbetsgivares ansvar, utan fullt och helt SOCIALFÖRVALTNINGEN.
Likställ oss med arbetare.