Vet inte egentligen vars jag ska börja.
Tycker vi får inte någon hjälp av soc.
När man ringer kan man få ringa i två veckor utan att dom ringer upp.
Har en placering som kräver mycket tid, tjorvigt, ljuger mycket, adhd osv.
Men ändå menar soc att jag måste börja och jobba heltid snart.
Och då har vi även bio barn som är små.
Känner bara att vi kommer inte att orka om vi inte får mer stöd utav dom.
Att dom faktiskt skall förstå vilket jätte jobb vi gör.
För det gör vi.
Har velat ha en kontakt person till hen för att vi ska avlastningen, i början när vi tog uppdraget så lät det som att givetvis ska ni få det.
Men nu när vi bett om det ingenting, dom tycker att mina föräldrar skall avlasta oss.
Men dom orkar ju inte med hen. Är omöjligt för oss att få barnvakt just pga av att hen är väldigt krävande.
Så vad ska man göra ? Sen så blev jag rädd när man skriver här för att alla kan läsa även dom som inte är medlemmar.
Och då kan jag tillägga att vi har lägsta på både omkostnad och arvode.
Har påpekat det till dom och spaltat upp att vi vill ha mer, dom lyssnade och sen sa dom inge mer.
Får ingen semester peng, eller nå till att åka på semester som vi alltid gör. dom betalar inte så att vår placerade kan följa med oss på semester, utan det är ju vår sak det. Utan dom säger att det ingår i den lägsta omkostnaden som är 3886:-
Vilket är konstigt då vi var på utbildning och hon sommar pratade med där var åt en annan kommun familjehem, dom fick fem hundra extra varje månad som var semesterpeng samt att soc betalt så att deras placering kunde följa med när deras familj åkte utomlands.
Samt har påpekat sen hen flyttade hit,att hen vill hälsa på sina syskon i den andra delen utav landet. Men det fixar dom inte och dom betalar inte det.
Utan det skall vi också tydligen bekosta.
Känner bara att det gått till den gräns att vi börjar få nog.
Och jag får inget gehör när jag försökt prata med dom.
Och det är vår placerades fjärde familjehem, och vi är ju en släkting placering.
Och samtidigt så vill vi inte att hen ska flytta, är rädd för att soc flyttar på hen om vi ställer mer krav.
Var bara tvungen att skriva av mig.
Blev en hel novell visst :roll:
Tycker vi får inte någon hjälp av soc.
När man ringer kan man få ringa i två veckor utan att dom ringer upp.
Har en placering som kräver mycket tid, tjorvigt, ljuger mycket, adhd osv.
Men ändå menar soc att jag måste börja och jobba heltid snart.
Och då har vi även bio barn som är små.
Känner bara att vi kommer inte att orka om vi inte får mer stöd utav dom.
Att dom faktiskt skall förstå vilket jätte jobb vi gör.
För det gör vi.
Har velat ha en kontakt person till hen för att vi ska avlastningen, i början när vi tog uppdraget så lät det som att givetvis ska ni få det.
Men nu när vi bett om det ingenting, dom tycker att mina föräldrar skall avlasta oss.
Men dom orkar ju inte med hen. Är omöjligt för oss att få barnvakt just pga av att hen är väldigt krävande.
Så vad ska man göra ? Sen så blev jag rädd när man skriver här för att alla kan läsa även dom som inte är medlemmar.
Och då kan jag tillägga att vi har lägsta på både omkostnad och arvode.
Har påpekat det till dom och spaltat upp att vi vill ha mer, dom lyssnade och sen sa dom inge mer.
Får ingen semester peng, eller nå till att åka på semester som vi alltid gör. dom betalar inte så att vår placerade kan följa med oss på semester, utan det är ju vår sak det. Utan dom säger att det ingår i den lägsta omkostnaden som är 3886:-
Vilket är konstigt då vi var på utbildning och hon sommar pratade med där var åt en annan kommun familjehem, dom fick fem hundra extra varje månad som var semesterpeng samt att soc betalt så att deras placering kunde följa med när deras familj åkte utomlands.
Samt har påpekat sen hen flyttade hit,att hen vill hälsa på sina syskon i den andra delen utav landet. Men det fixar dom inte och dom betalar inte det.
Utan det skall vi också tydligen bekosta.
Känner bara att det gått till den gräns att vi börjar få nog.
Och jag får inget gehör när jag försökt prata med dom.
Och det är vår placerades fjärde familjehem, och vi är ju en släkting placering.
Och samtidigt så vill vi inte att hen ska flytta, är rädd för att soc flyttar på hen om vi ställer mer krav.
Var bara tvungen att skriva av mig.
Blev en hel novell visst :roll: