Tror ibland varje soc.kontor är på semester. När det havererade för oss i somras med vårt sommaaruppdrag kontaktade det telenr som jag hade fått order om, den människan var naturligtvis deltidsarbetande så jag pratade in på svarare. Tror ni hon har hört av sig? Nä! O detta är ju typ 3 veckor sen. Så om det går med lika mycket ingen fart alls i hela sveriges soc.kontor som i vårt aktuella fall så lär det väl aldrig hända något mer. Det kontiga i det hela är ju att behoven slutar ju aldrig! Det vet vi ju alla! Eller hur?
Usch, jag har ingen bra dag idag, men blir ibland så trött på folk som har sina jobb och gömmer sig bakom diverse olika paragrafer och skit och aldrig som MÄNNISKA tänker på ALLA som verkligen behöver väldigt mycket hjälp osv.
Jag har själv arbetat på en statlig myndighet, en del av kvinnorna där hade jobbat där sen 18 års åldern o var nu i penrionsstadiet. Jag lovar att där hände inte mycket. När då jag kom in och hade så mycket lust och energi att göra så mycket blev man snart impopulär bland både dem och ledningen.
Min närmsta chef tex, han lyfte sin ordinarie lön för sitt ordinarie arbete som kontorsschef + att han fick ett extrajobb inom samma myndighet att utbilda folk och fick lön för det med, samtidigt med sin ordinarie lön. Under den tiden var han ju alltså inte på plats som kontorschef, utan akuta ärenden fick ju vi andra sköta och resten ligga tills han hade tid att komma tillbaks.
Är det hela inte väldigt konstigt i daagens Sverige eg? Till syvendes och sist så är det vi skattebetalare, våra pengar som missbrukas. Jag blir förbannad!
När då vi som vill jobba som familjehem tar på oss sånaa här uppdrag, det är väl verkligen inte mer än begärt att man åtminstone ska ha betalt för vad man utför?
Det kommer ju numera in så mycket pengar på trängselavgifter och jag vet inte allt. Dem pengarna går då inte tillbaks till bilisterna kan jag verkligen lova, så jag undrar vart allt egentligen hamnar?
Jag blir upprörd!
Detta skulle nog kanske inte ha hamnat som svar på där jag har skrivit det, men det blev liksom en vidareutveckling.
Fick alla familjehem en vettig betalning för sitt uppdrag och mer uppstyrt med feedback m.m. skulle det ju vara till stor hjälp tror jag.
Tack för att ni har orkat läsa!