Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Adal sa:Ja.. vi ramlade in på camping med husvagn och då undrar jag naturligtvis vilka erfarenheter ni har från DK och Tyskland.
Vi tänkte oss en tripp :bounce: (om husvagnsplanerna går i lås) till Legoland och sen vidare till norra Tyskland. Någon som har tips på bra ställen att stanna på?
Mina Goa Barn sa:Du har Billunds camping som ligger precis utanför Legoland, det är nog bara en kort promenad mellan har jag för mig.
Då kan jag rekommendera att bila över broarna, först Öresundsbron och sen fortsätta så man så småningom kommer till Lilla och Stora Bältbroarna som tar en över till Jylland där legoland ligger. Nu beror det ju på vart ni bor i Sverige, bor ni i tex Gbg så är det väl mer smart att ta båten över från GBG.
Sen skulle jag nog bila in i Tyskland från Jylland, jag tycker väl inte Autobahnvägarna är så roliga att åka precis, det är för mig en ren transportsträcka. Grejjen är att vi alltid har velat ner i södra Tyskland och österrike, Italien m.m. Jag tycker nämligen att Alperna är så sagolikt vackert!
Åh så jag längtar tillbaks dit! Det finns jättefina campingar lite varstans i både Tyskland och ner i hela Europa. Numera ska man väl vara försiktig med att bo kvar på rastplatserna, när jag var barn var det inga problem, men idag finns det vägpirater tyvärr.
Sök på nätet efter olika vägar att åka på och ställen att stanna på. Sembo tror jag är en sida som har mycket bra tips.
Undrar om inte Motormännens också har en bra hjälp? Caravan Club kanske också har. Kolla!
Jo, just Västervik är mycket en sommarstad, jag har nog tillbringat minst 1-2 veckor där varje sommar sen jag var nyfödd, även om vi inte bor där, men jag har stora delar av min släkt i Västervik och omkring så det känns lite som hemma för min del.
Lysingbadet som campingen heter i Västervik är väldigt exploaterad, bo i husvagn där skulle jag INTE vilja göra för då ligger man packade som sillar.....
Däremot har dem fina stugor i ett nybyggt område precis vid vattnet där vi hyrde förra sommaren, men det är tyvärr väldigt dyrt.
Ni som ska till ALV och om ni då kommer från Västervikshållet, på vägen till ALV finns det en jättefin mindre camping vid en sjö och det är också en sån där naturcamping, där bodde vi för ca 6 somrar sen, just dem dagarna var det fel på varmvattenberedaren så man fick duscha kallt, men detta är ju många år sen och säkerligen lagat idag. Det var fräscht och fint där, prismässigt minns jag tyvärr inte och inte vad campingen heter, men den ligger utmed den vägen mellan ALV och Västervik.
Vad kul med lite campingtips! Det får väldigt gärna fler hoppa på tåget och berätta erfarenheter och minnen som tips! :claphappy:
Ja det käns lite surt att betala per person - specielt om man är några stycken som jag antar att ni blir. Tur att duschen är gratis på de flesta håll.EJE sa:Just nu känns Dk lite dyrt....och man betalar för vagnen och sen per person.....och hund!!Men oftast är duscharna gratis.....
EJE sa:Tyskland är ett oprövat kort ännu för oss.....men jag suger åt mig... :angel
Skulle så gärna vilja åka till Kroatien eller nåt,men min man jobbar skift och har långledigt med jämna mellanrum året om istället för semester så vi har max 17 dar i sträck på oss.
Var i alla fall och tittade på en Scaniabuss i söndags.....12 m och helfrän.....som gjord för långkörning.....Men det känns så svårt att byta husvagnsliv mot bussliv.....Är ju van att parkera och smälla upp förtält osv....och sen ränna runt med bilen.....
Mmmmmmmm snart är det dax!!!!Längtar så!!!!