Dags för inväning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I dag är det dagen D :D Inväningen startar på bebisen som vi träffa för en vecka sedan o är juvlig,
Men det ÄR min man!!! som gör den hmmmm fusk! länktar ,hoppas han sköter sig gubben så det går fort :razz:
Känns rätt ok att hålla ställningarna här hemma o länkta

Småbarns päron i gen o i gen o igen :rollhappy:
 
Härligt!
Saknar fortfarande den :angel: vi "missade" för att Gubben inte fick ledigt med tre dagars varsel :angel
Lycka till och njut!
 
Nu har dagen blivit kväll-hur har första dagen gått??! Inskolning från jourhem eller från annan plats?Sagt att det ska bli kortare eller längre placering eller är det helt öppet? Önskar er lycka till!!! :wink:
 
Första dan gick toppen bebis somna i min mans famn :D
Som det ser ut i dags läget så är det en uppväxt, Men man ska ju aldrig säga något om det i bland sker mirakel för det biologiska :smirk:

Inväningen sker i jourhemet och det här är för oss barn nr11 på 15 år o det är fortfarande lika kul o spännande o fantastiskt som det allra första barnet..
Men det är första gången min man tar hela kittet o det känns skumt (det är ju mitt jobb :D )
Men nu är jag hemma o fixar det praktiska o det är s...t kul

Kram till alla kämpar där ute :rollhappy:
 
Härligt att det går bra!!

Hur gammalt är barnet??

Vi har själva skolat in en liten nu, snart varit hemma en vecka. Gick också strålande bra. Vår näst yngste fick följa med och hälsa på en gång och var med och hämtade.
 
Det var en liten pytte! våran är hur stor som helst i jämförelse "Typ gymnasie" Haha nej vårat knytte är 4 mån :D
Grattis till er lilla :claphappy:
 
Så härligt det låter med så små knyten,fick en ängel som var 5 mån(är nu 3)o det har varit helt otroligt mysigt.Lycka till framöver. :claphappy:
 
Oh, småler....blir sugen på liten igen då jag läser. :smirk: . Också lite nyfiken på vad ni kallar er då ni pratar med de små barnen- säger ni mamma/pappa eller era namn?
 
Go morgon! Våra barn (7 år o neråt) säger mamma o pappa till oss.Det har dom gjort hela tiden.Den minsta säger ju som stora så det har varit naturligt .Deras bio tycker det är ok.
 
Vi har också fått en liten som nu hunnit bli 10 månader. Jag frågade soc vad Liten skulle kalla oss och dom sa mamma & pappa. Blir exv en trygghet på dagis när mamma eller pappa kommer o hämtar precis som för alla andra barn.

Vi vet inte ännu om det bara blir jour, ett tag eller typ uppväxt för oss och det är nog den tuffaste biten.. ovissheten...
 
Våran näst yngste säger mamma och pappa, en självklarhet. Varför ska h*n särbehandlas? Är ju barn i vår familj och vi är mamma och pappa. Sen när barnet blir äldre får det själv välja, men nu är det mamma och pappa.
 
Skönt att det är många bland er som blir kallade mamma och pappa av era små och större barn!! Då är vi som alla andra!! Och det vill man ju var ibland... :razz: . Vårt bonusbarn har fått mycket arga tillsägelser pga det av sina biosar, trots att Liten bara är några år och inte bott med biosar sedan spädbarnsåldern. Men för oss känns det självklart. Barnet valde själv plötsligt en dag att kalla oss för mamma och pappa, efter att ha hört andra barn säga det till sina närmaste ett tag. Det värmde.

"Många ungar", - sköter sig herrn? Går det framåt och hur är planen vidare. Hur går det att hantera situationen på hemmaplan? :rollhappy:

Trevlig helg!!
 
Gör mitt bästa... Gubben sköter sig kanon :D o allt flyter på! På tisdag är"Pytte " inskolad o klar :claphappy:
Det är nära Nu
Jag har fixat det praktiska o visat kort dagligen för (alla) hemma o försökt förbereda dom för en bebis?!!!
Dom 2 minsta hemma fattar nog inte :smirk: Men snart så ser dom haha..

Våran pytte har inte något bara lite kläder så jag har Handlat :claphappy:Så skoj

Ha en toppen helg själva...
 
Åhh det är ju så kul att handla pyttekläder!! Man kan ju nästan bli lite fnissig när man går o drar i de extremt små paltorna. Sonen på 1,5 har ju inte så jättemycket större kläder nu o de är rolgiga de med. Man blev ju nästan lite deppig dock när han växte ur nån sån där favorit-pytte-body eller sånt. :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp