Deklaration

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tackar för all info!!

Har dock en fråga till....

Alla dessa telefonsamtal som man varit tvungen att göra i samband med barnen, får man ju inget för av soc/org (pengar). Kan man dra av det oxå? Känns ju inget vidare att lägga ut alla dessa pengar (är uppe i flera tusen) ur egen ficka..om man nu kan få dra av det.
Våra konsulter har endast varit tillgängliga på mobil dessutom....*tröttsamt*
 
Jajja sa:
Våra konsulter har endast varit tillgängliga på mobil dessutom....*tröttsamt*

Kan inte svara på din fråga men, jag tycker att om de bara är tillgängliga per mobil så tycker jag att de kan ringa upp dig. Min är också ibland bara tillgänglig per mobil, men kan då ringa och be den ringa upp istället. Förstår om telefonräkningen dragit iväg.

Hälsningar Sara
 
Som jourhem fick vi en mobil med kontantkort som de sen betalade laddning av vid behov. Det var endast detta nummer som anhöriga fick och som barnet använde sig av. Det blev då naturligt att be den andre parten ringa upp, annars fick samtalet bara pågå i ett par minuter. Även i vår kontakt med soss så användes den telefonen och de ringde alltid upp oss om vi behövde prata en längre tid.
 
Telefonsamtalskostnader SKA regleras i omkostnadsersättningen.
I annat fall tycker jag det var ett mycket bra tips att använda ett kontantkort!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp