Erfarenhet av små aggressiva barn??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Vi fick ingen handledning till en början men då vi krävde det så fick vi en som vi kunde ringa och även träffa då det behövdes.

Från början kunde vi inte rucka alls men efter cirka 2 månader gick det bättre. Det vi såg var att sovtiderna var viktigast för barn som är trötta blir oftare arga eller ledsna.
Vi fick detta barn akut så det blev ingen inskolning tyvärr.
Vårat barn ansåg att all upmärksamhet var bra även de dåliga.
Vi hade inga fler placeringar men dock biosar som kom i kläm men som idag anser att h#n är deras lillebror/lillasyster.
Vi gjorde så att vi gav våra barn egen tid då placeringen var på umgänge.
Fråga gärna mer om du vill.
/fia
 
Vad tråkigt att behöva kräva handledning innan ni fick det. Kunde ni ringa även på kvällstid? :?
Bra att du nämner sovrutiner.. det känner jag så väl igen från våra - trötta barn = ledsna och/eller arga.

Hur stor ålderskillnad var det på era biosar och placeringen? Här handlar det om att vår minste är nästan 2 år äldre. Umgänge... det är inte idag uttalat hur ofta/länge de ska vara men det är ju ett ypperligt tillfälle för biosarna att få egentid med oss vuxna.
Jag kan absolut tänka mig att era barn anser att det är deras lill*syskon. Det är ju gärna så man vill att det ska bli. :razz:

fia sa:
Hej!
Vi fick ingen handledning till en början men då vi krävde det så fick vi en som vi kunde ringa och även träffa då det behövdes.

Från början kunde vi inte rucka alls men efter cirka 2 månader gick det bättre. Det vi såg var att sovtiderna var viktigast för barn som är trötta blir oftare arga eller ledsna.
Vi fick detta barn akut så det blev ingen inskolning tyvärr.
Vårat barn ansåg att all upmärksamhet var bra även de dåliga.
Vi hade inga fler placeringar men dock biosar som kom i kläm men som idag anser att h#n är deras lillebror/lillasyster.
Vi gjorde så att vi gav våra barn egen tid då placeringen var på umgänge.
Fråga gärna mer om du vill.
/fia
 
Vi har haft tillgång till fri handledning så mycket vi velat. :claphappy: Det är även hon som hjälpt oss fatta beslutet att avsluta placeringen och stötta oss genom denna långa process. Tack och lov ser vår soc det som positivt att vi VILL ha handledning, det var faktiskt ett krav från deras sida.

8 h /månad räcker inte som avlastning och egentid. Dessutom "husvilla" på främmande ort. Var kul de första 2-3 gångerna men nu............ :?

"Syskonstadiet" är vi förbi. Våra "bara vill" att de skall flytta, är väldigt trötta på allt negativt runt omkring även om vi försöker förklara. Minstingen och :angel: går absolut inte ihop. :angel: vill ha allt som minstingen får men när :angel: får det slår :angel: bakut, "är väl ingen bebis heller" .............

Hur man än vänder sig har man rumpan bak.....................Tack och lov :wink:
 
Hej Adal!
Vi har ganska tätt mellan våran placering och biobarnet det skiljer bara 1år och 4mån. men är olika kön. våra andra barn är äldre än placeringen.
Vi har ganska många biosar så jag vet inte om det har ökat förståelsen att dela med sig (nu vill jag inte reta någon utan det är bara en tanke) om man redan är många som måste dela på ma och pa:s uppmärksamhet så kan man kanske vänta på sin "tur". Jag vet inte om jag är ute och cyklar men det är bara en tanke jag har.
Våran handledare var en fam.pappa som hade hållit på i över 20 år som vi kunde ringa dygnet runt. :banan: det var kanon.
I bland så var det inget speciellt som man pratade om utan bara att prata var skönt.
Som fam.hem är man ju lite annorlunda....så "vanliga" familjer kan ibland tycka att man inte ska klaga för att man själv har ju utsatt sig för problem om du ffårstår vad jag menar.


mvh:Fia
 
Hej.

Vi fick hem en mycket bestämd liten krabat på knappt 3 år i dec, som är helt van att klara sig själv i alla situtationer och som inte tål tillsägelser. Tål heller inte att någon annan säger till någon annan i familjen heller utan ska vara med och bestämma överallt, gärna ha sista ordet och vill absolut inte dela mig med någon. Det är skitjobbigt man är helt slut på kvällen när förstärkningen kommer hem. Nu efter ca 3 månader har vi märkt en viss förbättring av humöret, men efter umgänge är det bara att börja om igen. Våra bio barn är tonåringar och det är ett måste med denna vilding i huset, alla måste vara stenhårda hela tiden och det är jobbigt att vara bestämd och även lite arg nästen hela tiden. Lyckligtvis för oss så går denna krabaten framåt på alla andra sätt, somnar lättare, pratar bättre, vill gå på pottan mm så vi märker ju på dom områdena att h-n har anpassat sig bra till familjen och jag skulle absolut inte vilja byta unge för allt i världen, men det är ett himla jobb att leva så fyrkantigt hela tiden, att aldrig kunna säga är du snäll kan vi göra det eller det, för då blir det aldrig något :littlesad
Vi har handledning ett par timmar var tredje vecka och det är gott att få prata av sig med någon som vet vad det handlar om.
Jag hoppas att till sommaren har vi kommit så långt att h-n kan ta en tillrättavisning utan att behöva ge igen på något sätt :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp