ersättning då barnets syskon hälsar på?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skorpan...du är inte ensam...det var just det jag syftade på då jag skrev mitt inlägg ang denna tråd... Tycker inte heller att vi ska gå back..men jag tror att jag är lyckligare i min familj jom jag inte räknar på varenda sak som Liten här kostar....för familjen har små inkomster men vi behöver inte snåla på aktiviteter eller kläder eller annat. Köper Didriksonoveraller, går på bio flera ggr i månaden emellanåt med barnet o kör ofta till bardhuset- ibland 2 ggr i veckan vi bor långt ut på landet!MEn inte räknar jag allt- kanske tycker ni jag borde det...men icke, säger jag...jag har det bra i min familj ovi ger vår Liten det hn behöver o det med råge- o då både av kärlek, tid, upplevelser o materiella saker .....
 
Dom som sätter pengarna framför barnen är dessvärre kommunerna själva.......Skorpano......
Den som är billigast får barnen.....precis som vid sekelskiftet........

kommunerna jublar när dom hälsar på....åh vad bra att understimulerade Kalle nu får ha sommarstuga, toppen med en utlandsresa varje år och underbart att ni åker skidor en vecka om året.......
VA????? Kostar det oss extra hög omkostnad.......nämen det går inte :twomad:
 
Men jag undrar...går ni verkligen back??? Vi gör inte det, vi klarar oss hur bra som helst o då bor vi i hus, åker på resor, unnar oss det ena o det andra.... Både barn o vuxna klarar oss väldans bra. Förlåt om jag ifrågasätter , men en del av barnen som många har är ju biologiska o de kostar ju massor.... Om man räknar bort sina inkomster man har för sina placeringar, o deras kostnader - hur skulle er egna ekonomi vara då???
 
Gör mitt bästa... sa:
Men jag undrar...går ni verkligen back??? Vi gör inte det, vi klarar oss hur bra som helst o då bor vi i hus, åker på resor, unnar oss det ena o det andra.... Både barn o vuxna klarar oss väldans bra. Förlåt om jag ifrågasätter , men en del av barnen som många har är ju biologiska o de kostar ju massor.... Om man räknar bort sina inkomster man har för sina placeringar, o deras kostnader - hur skulle er egna ekonomi vara då???


Nej nu för tiden går vi INTE back, vi klarar oss helt ok, MEN nu jobbar vi med bra kommuner som vet att allt kostar, kommuner runt Sthlm.
Dom vet att vi har "sthlmshus" för massa miljoner (sjuka priser) dom vet också att vi skulle klara oss med mindre hus om vi inte hade placeringar så klart.....

Men att det här ämnet ligger mig varmt om hjärtat är att vi i 15 år faktiskt gick back, VARJE månad, därav min uträkning om 17 åringen där kommunen tyckte vi skulle ha 3000 i omkostnad men jag fick det till 7.500

Har inga hemavarande små biosar snart...sista snart 20 åringen flyttar snart men sen hon började jobba har hon betalat 3.800 hemma i månaden till oss (enligt konsumentverket) då betalar hon sina egna hobbyn, nöjjen, SL kort, telefon, dator, medicin, läkare frissa, sina luncher ute o.s.v

När våra biosar var små så tävlingsdansade dom på elitnivå.....kostnaderna var MINST 20 000 per termin och barn och då är inte tävlingar, milpengar hotell, uppsydda kläder med så våra barn var dyra faktiskt........ killen var lite billigare :angel
 
Håller med GMB och Skorpan.
Tycker däremot att det bör finnas en större säkerhet för familjehemmen såsom arbetslöshetskassa, pension osv.

Tre
 
...ok alla tänker visst olika:)
Men rubriken var milpengar vid umgänge -det är intressant tycker jag hur gör ni andra? Med vare sig hög eller låg omk:))
Längre resor lämnar jag in månadsvis 10 mil (om jag har nåt) men hemmomkring låter jag ingå i omk, och det har aldrig varit problem vare sig för jouren eller fam uppdragen
Hur gör ni andra?

Carina
 
Blir lite fundersam....
Alla gapar i kör över dålig ekonomi men man väljer bort 10-20 mil säg 15mil 277,50kr och tolv sådana på ett år =3330kr nä detta får jag inte ihop nu tror jag ni är lite ute på halt underlag.

I stan tar vi ingen men alla resor som är för :angel: utanför som soc begär vi skall åka på alltid milersättning lek lite med tanken om man har tre :angel: .........

Mikkeman
 
Mikkeman sa:
Blir lite fundersam....
Alla gapar i kör över dålig ekonomi men man väljer bort 10-20 mil säg 15mil 277,50kr och tolv sådana på ett år =3330kr nä detta får jag inte ihop nu tror jag ni är lite ute på halt underlag.

I stan tar vi ingen men alla resor som är för :angel: utanför som soc begär vi skall åka på alltid milersättning lek lite med tanken om man har tre :angel: .........

Mikkeman

Jo jag förstår hur du menar och hade det varit "snålkommunen" som jag gick back för i många år så hade jag absolut skickat in, men kommunerna jag har nu ger så pass BRA omkostnad så det räcker, skulle det inte göra det så skickar jag så klart in. Men i.o.m att jag får bra omkostnad från kommun xx så gör ju det också att jag slippertjafsa om bensin på 277 kronor, medicin för 149, så skönt o slippa tjafset med småpengar
men har du låg omkostnad då måste man ta upp alla såna summor för att inte gå back ännu mer.

Som sagt NU har vi bra omkostnad! Men i 15 år gick vi back!
 
Absolut, dvs om man har bra omk och avtal! Men skulle vi inte ha det skulle jag lämna in alla resor men för oss ingår redan visssa och jag kan ju inte ta betalt en gång till:))
Vi bor långt ut på landet två bilar ibland skjutsas en unge ibland alla. Två bilar går då åt
Vi har högsta omk +dagisavgift+umgängesresor + större kostnader såsom glasögon etc+alltid diskuterbart vid andra stora utgifter... Vissa månader kanske är dyrare men andra får vi över som sparas
Har vi jour får de taxi till skolan eller då får vi ersättning för
Carina
 
Får alla mötesresor betalda efter att jag lämnat in underlag för körning. Körning till umgängen 2 mil hemifrån = 4 mil t o r varannan vecka, får jag utöver omkostnaden - fast ersättning varje månad.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp