Hej!! Inför en ev överflytt av vår Liten har jag tagit kontakt med soc här på hemmaplan. För mig var det enkelt, då jag själv jobat nära dem, innan jag började vara hemma med Liten. Jag har redan nu fått stort stöd och tror att det inte kommer bli något problem att få hjäp av dem.
JAg har inte upplevt så mycket stöd ifrån placerande kommunen, tycker mest det är omständigt att allt måste gå via dem, vi önskar sköta kontakter själv. Vissserligen har vi inte så bra kontakt med föräldrarna, men upplever att kontakten nästan är bättre då vi har egen direktkontakt än då soc säger saker.... det är ju det J-A :evil: samhället som de anser har tagit arnen ifrån dem. De vet ju att det inte är vi. Vi hoppas på överflytt även om det lär dröja...
Vi längtar pass, längtar att taegna eslut, längtar efter att få tryggheten i att få besluta om det barn vi ser som ett av våra.... (ja, vi vet att det inte är vi som e iologiska föräldrar, men Liten har aldrig bott hos bio ,mer än 2 månader, så det är vi som är de viktigaste för Liten i vardagen.)