Fd. familjehemsbarn.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har varit placerad i ett familjehem i några år. Jag har lite erfarenheter från den tiden, idag så känner jag mig så pass "stark" att jag är beredd att göra vad jag kan för att hjälpa till. Kanske har ni frågor som ingen annan än vi som har bott i ett familjehem kan svara på . Lite snabb fakta om mig. Jag är idag 22 år gammal och lever ett väldigt städat liv. När jag var yngre (kommer inte ihåg exakt när) så fick jag diagnosen ADHD damp med autistiska inslag. Vilket har varit oerhört tungt att behöva bära med sig som barn och framför allt så har det fått mig att känna mig väldigt annorlunda jämfört med andra barn och ungdomar i min ålder. Jag var ofta mobbad i skolan och hade inga vänner att umgås med. I tonåren så gick det väldigt mycket utför för mig och mitt liv. jag började dras till människor som var väldigt dåliga för mig och mitt liv.

Jag vill verkligen göra allt jag kan för att hjälpa till, om de finns något som jag kan göra.
 
Hej Jimmy22!

Jag blir glad av att höra att ditt liv har blivit bra trots alla svårigheter. Jag blir också imponererad och tycker att det är fantastiskt att du är villig att hjälpa oss att hjälpa genom att finnas där för oss och våra frågor.

Många kramar från mig
Tre
 
Vilket fantastiskt erbjudande från dig, Jimmy! Det finns naturligtvis massor du kan hjälpa oss med - du sitter ju inne med all kunskap "från din sida"
Jättebra initiativ :bow
 
Tack

Jag måste få tacka er för svaren, det värmde jätte mycket att läsa dessa. Betyder jätte mycket att få "höra lite bra" Än en gång tusen tusen tack.

/Jimmy22
 
:banan: Vad roligt att du hittat till forumet!! Och grattis till ditt nya liv som ändå verkar flyta på... Vad glad jag blir att höra att du gärna hjälper oss om vi har frågor. Ofta brukar man höra f.d. familjehemsplacerade som uttalar sig om allt som var dåligt. Därför är det en jätteviktig bit du kan hjälpa med också genom att berätta det du fått kraft och hjälp av under dina år som placerad! Lycka till i livet! Snus7mumriken
 
det är VI som ska tacka DIG för att du tog detta initiativ,väldigt fint av dig!
Skönt att höra att det gått bra för dig trots svårigheter :banan:
 
Hej Jimmy22!

Vad kul att du också tycker om att hjälpa andra människor -då blir vi ju lika du och jag :wink:

Hoppas allt är bra med dig. Vad gör du nu för tiden, arbetare du eller går du i skolan eller vad, hur bor du?

Jag har en fråga till Dig:
Om Vi ska bli familjehem undrar jag hur ska bemöta barnet på bästa sätt för att barnet ska känna sig välkommen och omtyckt av oss?
Jag kan ju inte bli barnets bioförälder, men vill vara en ok och trygg vuxen som kompletterar där föräldrarollen inte fungerar, det är verkligen en balansgång.
Jag kommer också behandla barnet lika som mina biobarn =ingen skillnad ALLA lika värda!
Jag tycker alla barn (mina eller andras) är intressanta (oavsett bakgrund), de har så mycket att berätta, att se barn utvecklas är så härligt!

Sköt om DIG!
Kram C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp