Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
wawwa sa:Vist kan ni,MEN antingen tar man syskon då har du flera eller så får du ett barn och det behöver landa och lära känna er riktigt ca.1/2-1år.SEDAN KAN DU SÖKA FLERA.
Hjärtat sa:wawwa sa:Vist kan ni,MEN antingen tar man syskon då har du flera eller så får du ett barn och det behöver landa och lära känna er riktigt ca.1/2-1år.SEDAN KAN DU SÖKA FLERA.
Ja, som alltid mellan placeringar både vi själva och de vi arbetar för tycker att minst 1 år är rimligt att vänta. Och så måste såklart de nuvarande godkänna flera placeringar.
Kråkan sa:Hjärtat sa:wawwa sa:Vist kan ni,MEN antingen tar man syskon då har du flera eller så får du ett barn och det behöver landa och lära känna er riktigt ca.1/2-1år.SEDAN KAN DU SÖKA FLERA.
Ja, som alltid mellan placeringar både vi själva och de vi arbetar för tycker att minst 1 år är rimligt att vänta. Och så måste såklart de nuvarande godkänna flera placeringar.
Men återigen som det tvistades om i en annan tråd, detta stämmer ju inte riktigt. Sen att det kanske finns kommuner / familjehem med den synen DET är en sak. Men det står inte någonstans att man BÖR eller MÅSTE vänta ½ - 1 år mellan placeringarna ! Sen att de måste godkänna fler placeringar, nja, OM det står så i ditt kontrakt, ja. Så nej, det är inte alls "såklart". :bounce:
Nu vet jag inte om det är mig eller någon annan du syftar på men jag tror du hur som helst har tolkat in mer än nödvändigt. :? Jag skrev klart och tydligt att både jag (och min make) samt de kommuner vi arbetar mot tycker att man bör vänta minst 1 år mellan placeringarna.Kråkan sa:Som sagt, det är en sak vad man själv TYCKER ! Vi har aldrig fått den "rekommendationen" någonstans ifrån. Kan inte heller hitta någonstans själv där det står att läsa. Ni som skriver MINST ett år, kanske kan länka den texten, där ni eventuellt läst det ?
NATURLIGTVIS har man en dialog med sin uppdragsgivare ! Antydan till att vi skulle köra vårt "eget race" känns som ett onödigt påhopp, mer eller mindre. Vi har inte i något kontrakt fått det inskrivet att vi INTE skulle kunna ta emot fler placeringar, däremot muntligt bestämt att vi ska tala om OM vi tar fler. Det har inte fallit er in att det kan handla om hur svåra placeringar man har eller inte ?
Ni som skriver om 1 års anknytning , kanske har tagit emot placeringar som är så svåra att ni inte skulle hinna med ytterligare placering (ar) ? !
Det kanske inte alltid handlar om riktigt små barn heller (som vi, tar mest emot tonåringar).
Vår erfarenhet säger oss att tonåringar INTE knyter an på samma sätt som ett litet barn, av naturliga orsaker. Tonåringar har heller inte flera år på sig att knyta an (syftar på att det skulle ta lika lång tid för barnet att knyta an som det är gammalt)
Nej, vi anser oss inte "köra vårt eget race", vi har ett gott samarbete med flera kommuner & organisationer. Vi tar emot flera placeringar utan att det gått ½-1 år emellan, hittills har ingen klagat på det och det har fungerat väl för alla. Så visa mig gärna vart den "rekommendationen" står, eller skriv helt enkelt bara " vi TYCKER"...! Tack för ordet !