Känner mig tjatig men vad har ni här för erfarenheter kring handledning? Grupp/enskillt? Våran kom till oss i nov 2012 och jag känner att vi blir nonchalerade. Vi efterlyste handledning och då började kommunen med en sk samtalsgrupp eller utbyte.. Jag var där en gång men dels så höll min egna handläggare på soc i det o dels så va det ingen ingen av de som va med som hade samma typ av plac som vi. Våran har varit hos oss i snart 9 mån och jag känner att jag/vi måste ha någon att prata med nu, vi måste ha handledning. Jag pratar väldigt väldigt mkt med svärmor som varit familjehem i snart 20 år, men de kan ju inte räkna med attt det ska räcka, hon är inte utbildad men dock mkt erfarenhet. Min handläggare på soc kommer tillbaka från sin semester på måndag. Jag måste ringa o prata med henne. Vi är i stort behov av handledning nu, detta är inte lätt.
Kännner mig tjatig men kankse är det så att handledning är något soc ska erbjuda???
Tacksam för alla svar o funderingar
Lizen
Kännner mig tjatig men kankse är det så att handledning är något soc ska erbjuda???
Tacksam för alla svar o funderingar
Lizen