Nä nåt mirakel för ordning o reda finns inte
bara o gilla läget med en HÖG dojjor i hallen att hoppa över.
Personligen har jag ett jätte långt element i hallen där jag hängt cykel korgar en var gubben o jag får dela där läggs vantar mössor o dyl. Kanske finns en lösning att hänga sådant på väggen.
Nu är ju vår minsta 13 så alla tvättar sina egna kläder själva.
När dom var mindre tvättade jag om det kom ner i tvätten vek och la i olika högar i trappen.
Vi vuxna bor ju på undervåningen o över våningen är till för barnen som även måste turas om att städa där.En varsin tv på rummen loppis tv för en femtio lapp med baskanalerna, i hallen på övervåningen tv m tv spel.
Tv i rummen pga LÄGG TIDER. Kl 22 vardagar ska alla vara tysta i sina rum ett måste om man ska orka.
Har tomt i huset 8-14 om dagarna
Hundpromenad,städning,bak,simmning,umgås med andra mammor som är hemma. Vi har ju även lite pyssel på vår hobbygård och ved hantering så dagarna får man och gå även om vinter tid är segt. Hand arbetar sitter vid datorn.
Här hemma är det jag som lagar mat i veckorna men helgerna får alla turas om. Vi har ett köks schema alla får en dag i veckan att duka av, diska torka av bänkar.
Pga vårt kök är litet och det oftast blir tjafs när dom är två vem som gör mest så har det blivit så att alla får en dag var.
Vad vi gör helger beror på årstid och intressen nu är alla så stora så gemensamma aktiviteter sker inte alltid. Förutom när vi åker ut på sjön eller åker slalom besök i badhuset brukar göra att vi får med dom flesta.
Jo en dag i veckan bakar någon och vi samlas och har fika kväll.
Delar gärna med mig älskar detta forum för vi kan alla hjälpa varandra.