HEJ!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej kul med åldrar!
Vi hakar på...
Vi är födda -70 o-71 tre biobarn födda -97, -01, -06 en placering på väg in som är född -03. :banan:
MammaC
 
Hejsan!!
Jag är född 78 och min man 73! Har två biobarn födda 99 och 02, och så en 2-årig liten ängel placerad hos oss sen i somras. Detta är våran första placering men troligtvis inte den sista. Fick väl till en början lite småreaktioner från vänner runtomkring om att vi skulle "börja om" nu när barnen blivit så stora :razz: Men det är ju nu man orkar känner jag.. Nu när alla träffat pyret har h*n charmat varenda en med sin otroliga charm och livsglädje och alla tycker det var det bästa vi gjort :razz:
Trevlig helg!! Kramar Josse
 
Jag blir 43 år i år och min sambo blir 44 i år. Vi har haft ett uppdrag av tvillingar som fam.plac. det uppdraget är avslutat sen 8 månader ungefär. Vi väntar nu en ny placering, en liten på 2 år, vi hoppas att det blir nu inom ett par veckor.
I vårt hem bor mitt biobarn som blir 11 år i år. Min sambos biobarn är 21 och 19 + ett styvbarn på 26 som i sin tur har ett barn på snart 2 år så vi har ett barnbarn också.
Vi har dessutom haft kontaktplacering och tillsammans med min f.d. man hade jag också en kontaktplac. + att jag o f.d. hade ett specialuppdrag genom soc. omsorg o avlastade föräldrar i en barnrik familj men hemma i deras hem.
Man bygger på sig livserfarenheter och det går det ju inte o sätta en siffra på, det är något man själv behöver komma underfund med och jag kan tänka mig att det kan finnas både unga vuxna som är mogna för en placering och "äldre" vuxna likaså.
Generellt så kanske ett yngre par har lite mer energi än ett äldre par, men som sagt, det är ju också mycket generellt........
Hur har det gått, har ni fått en placering? Den väntan är dryg, så dryg......
 
Här skriver en 32-årig kvinna, född 1978 och som har en man som är född 1980. Jag har kännt mig mogen för uppdrag sen tidigt, visste redan som tonåring att jag ville ta hand om barn som familjehem. Då var min familj fam.hem, kontaktfamilj, ledsagare, stödkontakt..... jag har växt upp med det. En vän till mig växte upp i en familj som hade biologiska barn, adopterade barn från andra länder samt hade ett fam.hemsplacerat barn sedan många år. En härlig mix och det har varit härligt att se den konstellationen. Jag vill också ha det så, eller något snarlikt.... :smirk:
 
Hej

Vi är en familj som är helt nya i det här sammanhanget. Jag är född -65 och min man -61 och vi har fem bioligiska barn varav tre har flyttat och en står med ena benet ute. Vår sladdis, 8 år, får vi behålla hemma i många år till, tack och lov :D
Vi har nu i en månads tid surfat runt på det här forumet och tyckte att det var dax att presentera oss.
Vi är ännu inte utredda men får besök på torsdag från en kommun och har bokat möte med en annan i nästa vecka. Det här är något som vi pratade om att göra redan när de tre äldsta var små men det rann då ut i sanden. Nu tar vi nya tag.
Det här forumet har gett oss än mer inblick i hur livet kan se ut med små :angel: och :evil:
Vi kommer förmodligen att "skrivas" mer

Tack mammamarie
 
Vi är båda födda 79 och har en dotter född 03. Vi är gifta sedan 2001.
Vi väntar på att bli godkända och förhoppningsvis få en placering. Soc lät väldigt positiva till vår ålder. Men jag uppfattade det inte som att vi var särskilt unga i sammanhanget. Men det är ju kul om man någon gång får känna sej ung, det händer ju inte så ofta nu för tiden :D
 
:razz:

Men så spännande!

Vi verkar vara yngre än många, men flera i liknande ålder! Vad roligt!

Jag är ganska sliten för till fället psykiskt, vi väntar fortfarande på den rätta placeringen, sagt nej till 2 pga svåra problem med tonåringen + vi är nya.....

Men det som sliter mest just nu är att vi har vart nära 3 placeringar nu, men som tur är får man väll nog säga att två av dem löste sig familjefrågan för, och den tredje rymde... så det blev inget!
Jag vet att jag borde vara glad att det ordnade sig för de 2 men ack så det sliter i mitt hjärta att vara berädd, och vänta och särskilt när man får namnet på pllaceringen och ordnat klart rummet och pratar om vad vi skulle göra för den flickan /pojken.....

men man får väll bara vara tuff och hålla ut!

Detta med ålder tror jag att olika soc dömer olika hårt på, beroende vad de själva har för erfarenhet med familjer i vår ålder!

tack för att ni delar med er! :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp