Jag blir 43 år i år och min sambo blir 44 i år. Vi har haft ett uppdrag av tvillingar som fam.plac. det uppdraget är avslutat sen 8 månader ungefär. Vi väntar nu en ny placering, en liten på 2 år, vi hoppas att det blir nu inom ett par veckor.
I vårt hem bor mitt biobarn som blir 11 år i år. Min sambos biobarn är 21 och 19 + ett styvbarn på 26 som i sin tur har ett barn på snart 2 år så vi har ett barnbarn också.
Vi har dessutom haft kontaktplacering och tillsammans med min f.d. man hade jag också en kontaktplac. + att jag o f.d. hade ett specialuppdrag genom soc. omsorg o avlastade föräldrar i en barnrik familj men hemma i deras hem.
Man bygger på sig livserfarenheter och det går det ju inte o sätta en siffra på, det är något man själv behöver komma underfund med och jag kan tänka mig att det kan finnas både unga vuxna som är mogna för en placering och "äldre" vuxna likaså.
Generellt så kanske ett yngre par har lite mer energi än ett äldre par, men som sagt, det är ju också mycket generellt........
Hur har det gått, har ni fått en placering? Den väntan är dryg, så dryg......