Hej Melodi!
Mina killar är 13 och 16
Dom ser nog inte det som ett problem; det här med att jag är ensamstående, jag har ju varit det hela tiden, och fick ändå gå utbildningen och är utredd och godkänd sedan förra våren. Kan ju dock förstå själv att det kan bli lite körigt ibland, eftersom man hela tiden måste göra allting själv, och inte kan dela upp sig mellan varven. Å andra sidan är man ju ganska van vid detta laget, har ju varit själv länge med mina grabbar
Och sen kan jag nog tänka mig att det tar längre tid att få en placering när man är ensamstående för ibland kräver dom att man ska vara två... Roligt att höra att det finns flera ensamstående, för annars känns det som om det vanligen är par
Jo, jag tänker att jag nog helst skulle vilja ha en liten, vill att barnet skall vara yngre än mina och det vill nog även familjehemsenheten.. det blir mindre konkurrens emellan barnen då, eftersom de är så olika i åldrarna och har så olika behov.. har sagt under 10 iallafall för jag ville inte begränsa mig för mkt, men nu när förfrågningarna har kommit (har fått ett par nu på sistone, som det tyvärr i slutändan inte har blivit något av) så har det handlat om fyra, femåringar så nu känns det som om det kommer att bli ett såpass litet hjärta :love:
Jag hoppas också att jag får ta emot en ny liten familjemedlem snart, under tiden tittar jag på min systers barn som är i den åldern för att påminna mig om hur dom fungerade, det är ju ett tag sedan mina var så små!
Hur gamla är dina placerade, har för mig att jag såg någonstans att de också är i den åldern? Hur har det fungerat med anknytningen? I och för sig har du ju varit kontaktfamilj för dem, så du har väl känt dom ganska bra innan dom flyttade hem till dig?
Ha en bra dag,
M