HJÄLP!! Felaktig utb. av sjukpenning...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Nu måste jag berätta :littlesad
Jag är sjukskriven och familjehem... När jag har skickat in min inkomst så står det på lönepapperet att det är arvode för familjehem och på mitt andra att det är mitt ordinarie jobb. Jag får ersättning från 2 olika kommuner.
Jag har fått höra att man ska lämna in ers. för arvode för att få en bättre SGI
Nu har jag fått ett beslut om felaktig utbetalning från försäkringskassan på nästan 44.000:-
Så vad gör jag??????
Jag har inte haft en aning om detta utan bara hört att man ska räkna med all inkomst även som familjehem och varför har inte fk reagerat??? Detta gäller alltså 2 år och NU säger damen jag pratade med att detta får du inte räkna med.. då har du nog fått för mycket :?
Står i brevet att det borde jag uppmärksammat :evil: :evil:
Nä nu är jag sur....hur ska jag kunna betala denna summa.
Kan nån vänlig själ ge mej ett råd..
Mvh.Anna :littlesad
 
Tyvärr har de nog rätt, du har väl fått arvodet trots din sjukskrivning och då ska du inte ha de pengarna från FK också. Har du inte fått arvode under denna period ska du se till att soc betalar ut det och då har du pengar att betala tillbaka med. I annat fall, prata med dem och be att få en avbetalningsplan.

/Hettiva
 
anna P

För att bena ut det hela så är min fråga; Har barnen bott kvar hos dig under din sjukskrivning???
Eller var du tvungen att avbryta placeringen pga din sjukdom??
om barnen bott kvar så har du inte rätt att basera sjukpenningen på det arvodet, möjligen om du skrivit över det på maken.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp