Turnit sa:Klart man få bli familjehem om man är arbetslös. Det hör inte hit.
Felicia menar att vi som blir familjehem genomgår en utbildning, dock inte BBIC.
Den är det bara socsekr som går än så länge. Kanske vi kan få gå den såsmåningom. Men oftast så har vi redan tänket barnets bästa i centrum.
I BBIC står det att ekonomin har en väldig stor betydelse för att kunna sörja barnet, så varför hör inte det hit om arbetslös?
Det var därför jag undrade om arbetslösa ell de som på soc ekonomisk hjälp, samt pengar från försäkringskassan-(då jag antar att personen är sjukskriven på nått sätt)
Jag menar att idag är det svårt att få soc/ekon hjälp även få pengar från försäkringskassan, det har blivit hårt där med, & a-kassan är ju oftast så låg.
OM man är ju arbetslös samt, sjukskriven (fsk) & får soc/eko hjälp,a-kassa, så är man ju verkligen en låg inkomstagare ju!
Du skriver *Tänket barnets bästa*, det låter ju bra men jag tycker att alla familjehem ska få rätt till utbildning innan placering & under tiden också.
Du skriver att de flesta familjehem går utbildning, vad är det för utbildning kan du/ni berätta om denna utbildning ni gått + grundutbildningen, jag har letat vart jag kan finna dessa utbildningar då jag bara hittade BBIC utb.